Ik heb de pinkster maar eens nuttig besttred en eindelijk de koppeling eens geheel vernieuwd. ik had al lang een niet thuis te e tbrengen vibratie door de gehele motor, een zwaar jankend geluid, bokkig weggedrag. Maar alla het is een cx500 he, en zolang het rijdt rijdt het. maar zoals gezegd de pinkster toch maat sleutelen, nieuwe platen, lagertje, veertjes en een kabel had ik lang in huis.
ik haal het koppelingdeksel los, en demonteer ( laat de details wel weg) de boel. Lager was slecht, platen bijna op en toen kwam het. Ik zie iets wat mijn direct opvalt.
Er zitten 6 veren in de koppelingskorf, schiet mij maar lek, maar dit type ken ik niet, ik ken alleen de "gewone" Gelukkig heb ik er nog diverse liggen en een originele weer geplaatst, en uiteraard al het nieuwe spul er in, verse olie,starten geen gekke geluiden helm op en proefrijden.
Mensen wat een verschil, rust in tent, schakelt super soepel, en geen gebok meer. Totaal een andere motor.
Maar nu de vraag......Wie kan mij antwoord geven op Curieuse koppelingkorf.
Ik had graag een fotootje geplaatst maar na 5 jaar lid lukt me dit nog steeds niet.
In afwachting
Kees de Jong
Beter goed gepikt dan slecht bedacht.