hallo beste mede CX en GL ers HELP !!!!!!
ik heb een serieus probleem met mijn GL motor na een volledige motor en cilinderkop revisie produceerd de motor een enorme rookwolk (olierook) uit de uitlaat , de linker cilinder spuw zelfs een olie nevel, mijn eerste idee was , dat is een cilinderkop pakking die niet dicht is , dus cilinderkop terug afgenomen maar die bleek in ore te zijn , voor alle zekerheid de 2 cilinder koppen laten vakken en nieuwe koppakkingen er op (origineel HONDA), maar helaas probleem is onveranderd , dan maar de linker cilinderkop vervangen , ook zonder gevolg ,
bij de montage is zeer goed gelet op de aantrekkoppels , de paspennen nagemeten op lengte , de olie sproeier en zijn 0 ring , alles lijkt OK.
ook de schroefdraad boringen zijn goed gereinigd, maar het olie probleem blijft er komt geen olie in het water en geen water in de olie
de motor zelf heeft 100000 km en heeft lang stil gestaan , maar inwendig zag hij er nog zeer goed uit , de zuigerveren zijn vervangen en de kleppen zijn ingeslepen valve saels en alle dichtingen en keerringen zijn nieuw, krukas en lagers waren nog in uitstekende staat , de compressie druk is bij de 2 cilinders gelijk ongeveer 12 kgr.
ik zit al dagen (en nachten ) na te denken wat er mis is met mijn geliefde GL maar helaas nu weet ik het niet meer !!
is er soms onder de vele CXenGlers een verlichte geest die mij verder kan helpen ????
ik hoop het