eekels:
#1 | Geplaatst: Vandaag 09
Nee niets werkt.Als ik contact aanzet brand het neutraal lampje.Zodra ik start knop indruk gebeurd er niets ik hoor het relais ook niet en groen lampje gaat ook uit dus er word stroom ontrokken.Ik heb ook gezien dat de diode bij het zekeringskastje op het stuur er niet goed uitziet.Waar is de diode eigenlijk voor kan deze er tussen uitgehaald worden of ??Ik weet niet waarvoor de diode is.Wie helpt mij.mvgro.eekels
De diode is er voor om te voorkomen dat je bij het indrukken van de koppeling het groene vrijstand lampje ziet aangaan.....
Voor schema en uitleg :
DIT VERHAAL Is de diode niet goed meer, dan heb je een probleem. Is te testen, door de koppeling in te trekken. Maar !!!!!! Daar moet je voldoende vermogen in de accu hebben zitten.
Enne ... hoeveel vermogen (spanning) zit er nog in je accu ? Ik ga er trouwens vanuit dat er een standaard accu aan hangt. Zo niet, koppel accu en gelijkrichter en spannings regelaar los, neem een goede accu (auto o.i.d.) en hang die, met een zekering, aan het systeem.
Je 'fout' is zo groot dat het simpel MOET zijn. en via dit forum is het verrekte moeilijk om met mijn eigen handen aan het ding te frommelen........
Harmony,
Hans.
( die het langzaamaan lastig begint te vinden )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken