Behalve de bekende vervangings CDI-ontsteking modules levert de firma Ignitec ook connectors en stekers. En de connectors passen op onze oude CX-en.
De aansluiting van draadboom op het slot was ( na 38 jaar al ) erg slecht. Een draad ( bruin/wit, achterlicht) liet steeds los uit het stekkerblok, een tweede (rood, 12v accu) was ook al een keer vervangen en kon zo uit het blok getrokken worden.
Dus : nieuwe connector, stukjes kabel met 7 cm verlengd, extra een GL beschermplaatje als trek-ontlasting en alles weer vastgezet.
Ik had ook nog, van de onderdelen markt twee jaar geleden, een Rickman Polaris originele kabel liggen. Als ik die nou ook eens ging inbouwen ? Ik bedoel: hoe moeilijk kan dat zijn ?
Wat een #$@@*?! klus zeg !
De goed werkende en zelf gemaakte kuip bedrading moest eruit, en werd vervangen door dat kabeltje met friemeltjes wat amper paste. Ik ben er bijna zes uur mee bezig geweest, voordat het een beetje naar mijn zin zat. Ik had veel beter mijn eigen kuip-bedrading kunnen laten zitten, en gewoon die twee kabels op elkaar aansluiten. Wel was dan wel een extra verbinding, maar allemachtig, wat een &@##! werk was dit.
De goede raad is dan ook: niet loshalen wat werkt....
( En aangezien goede raad duur is, kun je een PB krijgen met mijn bankrekeningnummer....
. )
Ook het slot vervangen, van twee sloten één goede gemaakt. Onderste deel oude slot aan bovenste deel vervang slot. Nadeel: ik moet wel een sleuteltje laten bijmaken.
Nu alleen nog bedenken of ik de stekers die niet helemaal op maat zijn ga vervangen door de juiste aansluitingen. Ik denk het eigenlijk wel. Maar dat moet een dagje wachten, want de onderdeeltjes zijn op......
Harmony,
Hans.
( prutst wat af in een weekend )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken