Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Goede raad.....

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 11 sept. 2016 12:18 | Aangepast door: Hansv 
Behalve de bekende vervangings CDI-ontsteking modules levert de firma Ignitec ook connectors en stekers. En de connectors passen op onze oude CX-en.
De aansluiting van draadboom op het slot was ( na 38 jaar al ) erg slecht. Een draad ( bruin/wit, achterlicht) liet steeds los uit het stekkerblok, een tweede (rood, 12v accu) was ook al een keer vervangen en kon zo uit het blok getrokken worden.
Dus : nieuwe connector, stukjes kabel met 7 cm verlengd, extra een GL beschermplaatje als trek-ontlasting en alles weer vastgezet.

Ik had ook nog, van de onderdelen markt twee jaar geleden, een Rickman Polaris originele kabel liggen. Als ik die nou ook eens ging inbouwen ? Ik bedoel: hoe moeilijk kan dat zijn ?

Wat een #$@@*?! klus zeg !

De goed werkende en zelf gemaakte kuip bedrading moest eruit, en werd vervangen door dat kabeltje met friemeltjes wat amper paste. Ik ben er bijna zes uur mee bezig geweest, voordat het een beetje naar mijn zin zat. Ik had veel beter mijn eigen kuip-bedrading kunnen laten zitten, en gewoon die twee kabels op elkaar aansluiten. Wel was dan wel een extra verbinding, maar allemachtig, wat een &@##! werk was dit.

De goede raad is dan ook: niet loshalen wat werkt....
( En aangezien goede raad duur is, kun je een PB krijgen met mijn bankrekeningnummer.... . )

Ook het slot vervangen, van twee sloten één goede gemaakt. Onderste deel oude slot aan bovenste deel vervang slot. Nadeel: ik moet wel een sleuteltje laten bijmaken.

Nu alleen nog bedenken of ik de stekers die niet helemaal op maat zijn ga vervangen door de juiste aansluitingen. Ik denk het eigenlijk wel. Maar dat moet een dagje wachten, want de onderdeeltjes zijn op......

Harmony,
Hans.
( prutst wat af in een weekend )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 11 sept. 2016 15:37 
Oud Engels gezegde: if it ain't broken, don't fix it!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 sept. 2016 16:24 | Aangepast door: Hansv 
In 2010 is de half gesmolten drievoudige stekker van de dynamo 'tijdelijk' vervangen door een kroonsteentje. Dat is nu weer vervangen door vervangende connectoren. Nu hopen dat het niet gaat smelten......

Harmony,
Hans
( was niet stuk, maar ook niet echt goed )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 11 sept. 2016 16:47 
Zo heb ik laatst mijn claxon moeten repareren. Hij werkte nog wel maar er kwam een vreemd schor geuid uit. Nu weer een geluid zoals het hoort, een die boven het motorgeluid uit kan komen.
Maw, soms moet je wat 'not broken' is, toch fixen!
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Goede raad.....

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven