Hallo Jaap,
Eh, hij deed 't goed en toen heb je 'm uit elkaar gehaald ? Dacht dat alleen ik zoiets deed
!
Maar goed, zowel laadspoelen als ontstekingspoelen van de stator doen niets voor de Ignitech en dat zou geen probleem mogen zijn. Maar je moet wel ook de kabels voor de pickup spoelen los gehad hebben en als bij het terugzetten daarvan iets fout gegaan is?
Gewoon eerst eens de bekende stator meting doen en zien of dat allemaal klopt lijkt me, daarmee zou je verkeerde aansluitingen moeten kunnen vinden, in de eerste plaats van de pickup spoelen in het blok maar ook laad-, CDI-voeding- en CDI-vervroegingspoelen.
En dan kan je met wat moeite de linker en rechter pickup spoel verkeerd om in het achterdeksel monteren, dat komt de timing ook niet ten goede. Drie keer raden hoe ik dat weet, geen prijs voor eerste keer goed
! Controle: kijk even in het inspectie gat voor timing, je moet dan op midden van de behuizing van de (rechter) pickup spoel het opstaande randje zien waarmee je de timing moet controleren. Zie je dat niet, zitten ze verkeerd om ........
Laat 'ns horen hoe het afloopt en als 't niet goed gaat komen we allemaal helpen!
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰