Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

schakelas

 
Schrijver Marco
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 18 sept. 2016 22:03 
Bij mijn schakel as lekt zo nu en dan olie. Inmiddels heb ik de keering al voor de tweede vervangen. Maar lekt nog steeds. Ik kon ook geen bramen ontdekken op de as. Klopt dat er speling op deze as zit, van ongeveer een halve cm. als ik er aan trek kan komt hij uit het blok.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 sept. 2016 23:29 
Halve centimeter speling axiaal lijkt me wat veel, maar zo lang je nog normaal kan schakelen is er weinig aan de hand lijkt mij.

Olie lekkage daar komt ook wel meer voor maar een met een nieuwe seal is dat meestal wel genezen, hier niet dus. Heeft de schakelpook ooit een tik gehad bij een (onge)val of zo? Kan je ook speling in as gat deksel (radiaal dus) voelen?

Kijk ook eens goed naar de ontluchting van het blok, als die dicht zit krijg je ook hardnekkige lekkages.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 19 sept. 2016 08:17 
een halve cm speling op de as dan zijn ze vermoedelijk de vulringen vergeten.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 19 sept. 2016 14:59 
ja die vul ring wordt heel vaak vergeten...
Maar dat wordt nu dus wel een dure grap om die vul ring te plaatsen. Die vul ring heb ik wel liggen zo los, echter de onderdelen die je nodig bent, dat wordt dus een dure grap.....
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Marco
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 19 sept. 2016 20:39 
Als het een dure grap wordt, kan ik beter wachten wanneer ik een grote revisie plan.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 sept. 2016 23:01 
Marco,

die vulringetjes beperken gewoon de speling, maar zolang het tandsegmentje dat op de schakelas zit nog goed (genoeg) ingrijpt is er niets aan de hand. Als je tot nu toe gewoon kon schakelen hoef je daarvoor het blok niet open te maken en het heeft niets met de olielekkage te maken. Wel vooraf gaan zien een paar van die ringetjes te krijgen wanneer je toch het blok opent voor een andere reden.

Als gezegd, kijk een naar ontluchting en radiale speling op het asje, daar kan je allemaal zo bij. En blok niet overvullen met olie natuurlijk.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 sept. 2016 08:25 
Kijk even naar wat frans voorstelt en kijk ook waar de olie vandaan komt via de as of aan de zijkant.
Wat ook weleens aan de hand is, dat er niet originele oliekering van Honda er in zit, en dan wil deze ook weleens lekken.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Marco
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 20 sept. 2016 15:15 
Ik ga op onderzoek uit wordt vervolgd, bedankt voor de info.

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 schakelas

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven