Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

carbs lekken wanneer oliedop er af gaat

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Koen

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 sept. 2016 09:40 
Ik heb iets bizars voor: ik zet gisteren de CX op mn motorlift en check even het niveau van de olie.
Als ik de dop losdraai begint de linkse carb onderdaan te lekken (aan dat schroefje) Benzinekraan staat op reserve trouwens.
Wanneer ik de dop er terug opdraai stopt het druppelen?!
You only fail when you stop trying

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 sept. 2016 10:38 | Aangepast door: brinkcx 
Oh, dan heb je een CX500-TP, daar heeft Honda per abuis een paar test exemplaren van verkocht. Zuinig op zijn !

(TP staat voor teleporteur natuurlijk )
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Koen

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 sept. 2016 14:20 
Dan had ik liever een CX500-SP... (SP staat dan voor Sans Problemes )
Iemand een tip? Carbs reviseren moet zeker en vast maar had graag de oorzaak van het bizarre probleem gevonden ook...
You only fail when you stop trying

Schrijver MAST

Moderator 
#4 | Geplaatst: 28 sept. 2016 16:02 
Vreemd probleem.
Het lekken aan het schroefje kan komen van een vuiltje in/tussen het schroefdraad van de afsluitschroef of er zit een scheur in het pijpje van de vlotterkamer. Maar dan lekt het ook op andere momenten.
Maar waarom gaat het lekken als je naar het olie peil gaat kijken? Toeval? Geen idee.
Loopt het blok nog eigenlijk?
Marcel.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Koen

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 28 sept. 2016 18:39 
Bedankt alvast Marcel. Inderdaad heel vreemd inderdaad...
Schroefjes heb ik net gecheckt, zien er netjes uit, ook de o ringetjes zijn nog goed. Straks dan maar eens de carbs uithalen en de pijpjes bekijken!
Het blok loopt nog, ik heb de voorbije weken wat testritjes gemaakt en tot nu toe eigenlijk geen problemen gehad met de carbs.
You only fail when you stop trying

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 sept. 2016 13:27 
geen verklaring, tot zover is er geen verband dat ik uit kan leggen.
Dus..... een cx500 wonder??????
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Koen

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 29 sept. 2016 18:58 
Carbs er gisteren uitgehaald (moest er vroeg of laat toch eens van komen) zien er op zich redelijk uit, ook de pakkingen.
In de buisjes kan ik niet onmiddellijk een barstje vinden. Zal ze eens heel goed reinigen en revisie-stjes indoen, die had ik al een tijdje liggen. Nog tips of to-do's nu ze toch open liggen?
You only fail when you stop trying

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 sept. 2016 19:30 
Ha Koen,

Let op dat je de vlotterhoogte goed nakijkt/afstelt.
Dat is iets waar niet altijd aan gedacht wordt.....
Verder: volg een handboek of ander stappenplan.
Maakt zaken overzichtelijk.
(ik weet niet of je een sleutel-werplaats-handboek of zo hebt?)

Groet Erik.

Schrijver MAST

Moderator 
#9 | Geplaatst: 29 sept. 2016 19:57 | Aangepast door: MAST 
Barst in overloop pijpje zie je niet snel. Op de foto is het scheurtje met een rode rand omcirkelt.
pijpje met scheur
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver Koen

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 29 sept. 2016 20:28 
Erik, ik heb een WPHB liggen. Is niet echt een volledige stap per stap maar ik kan er veel tips uithalen. Hopelijk lukt het daarmee...

Marcel, ik dubbelcheck dit zeker nog eens!
You only fail when you stop trying

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 29 sept. 2016 20:43 | Aangepast door: brinkcx 
Barst in overloop pijpje of lekkage kan je simpel controleren door wanneer je de vlotterbak los hebt het bakje even vlak neer te zetten met een paar blokjes of zo en er dan benzine in te gieten.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 29 sept. 2016 23:26 
brinkcx:
Barst in overloop pijpje of lekkage kan je simpel controleren door wanneer je de vlotterbak los hebt het bakje even vlak neer te zetten met een paar blokjes of zo en er dan benzine in te gieten.

Een Overlooppijpje Controle Installatie, een OCI dus, zoals in de afbeelding
OCI


Harmony,
Hans.
( heeft wel eens iets gemaakt .... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Koen

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 30 sept. 2016 11:59 
Ok super, dat ga ik vanavond ineen puzzelen
You only fail when you stop trying

Schrijver Koen

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 30 sept. 2016 21:59 
Test gedaan: eentje lekt inderdaad. Maar... ik kan er helemaal niets aan zien! Pijpje ziet er perfect uit.
Ik ga nu eens de afsluitschroefjes wisselen, kijken of daar misschien iets aan scheelt. Anders weet ik het even niet meer
You only fail when you stop trying

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 1 okt. 2016 21:02 | Aangepast door: brinkcx 
Geen paniek Koen! 't is maar een lekje in een dom bakje!

Meest stompzinnige oplossing is een ander bakje uit de rommelbak achterin de schuur vissen, maar die moet je dan wel hebben natuurlijk....

Gewooon eens goed er naar kijken, letterlijk. Scheurtjes onderin bakje waar pijpje in zit? Lekt ie ook met een stukje tape om pijpje gewikkeld? Schroefdraad aftap schoon en on beschadigd? Puntje aftapschroef netjes en vlak in bakje waar die op afsluit? Een vergrootglas gebruiken? Dat soort dingen, mooi werkje voor een regenachtige avond.

En krijg je 'm niet dicht dan heeft iemand vast nog wel zo'n bakje liggen.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 carbs lekken wanneer oliedop er af gaat

Dit onderwerp is gesloten. Je kunt niet meer reageren.

 

 
Nu online: Gasten - 2
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven