Een paar jaar geleden kreeg ik na een klus een CX500 motorblok en enige kratten onderdelen.
Meegenomen naar mijn stekje in Frankrijk om te knutselen en experimenteren.
Echter, nog geen kans gezien om dit blok op te starten, mis nog wat onderdelen (zie rubriek: Gevraagd)
Kortgeleden komt een vriend van mij langs ; Had een probleem met zijn maai-installatie achter zijn trekker.
Die trekker heeft te weinig vermogen om via de aftak-as (CARDAN) de noga grote maai-installatie (3 maaidekken, 6 messen) aan te drijven en dan ook nog genoeg power over te houden voor het rijden van de trekker zelf.
Plan is om nu op het maaidek een CX500-motor te monteren in een stuk van het frame en met de cardan het maaidek aan te drijven.
Qua afmetingen en beschikbare plaats past het aardig en de bedoeling is om de beide cardan-assen aan elkaar te zetten; Met enig laswerk maken we dan een combinatie-cardan zodat het goed past op het motorblok van de CX , maar ook op de transmissiebox van de maaidekken.
Foto's volgen nog.
Het lijkt ons een leuk, maar zeker ook haalbaar project.
De motor van de CX500 heeft meer dan genoeg power voor het maaidek en wellicht nog meer dan de motor van de trekker.
Ook het idee dat de aandrijvingen gescheiden zijn trekt ons wel aan.
Ik kom echter nog wat onderdelen tekort, zie de rubriek gevraagd.
Ik houd jullie op de hoogte.................
* Lichtblauwe CX500 met Honda-kuip.
* Zwarte CX500
* GL650D Interstate