Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

olie verlies

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 28 nov. 2016 22:24 
wie heeft wel eens olie lekkage gehad bij het
potje remolie op het stuur. En dan niet waar de remleiding
zit maar waar de remhandel zit.
Is dit een lek rubber of is er een ander probleem.
Het is geen groot verlies maar het drupt wel.

graag jullie hulp.
Adios Pjotter
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 28 nov. 2016 22:46 
de zuiger lekt is geen moelijke klus.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 28 nov. 2016 22:54 
Pas op dat het niet op je tank druppelt. Is naar spul.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 28 nov. 2016 23:45 
Peter,

Let op : wanneer 't lekt langs de zuiger - dus druppelt uit 't huis waar de hendel in zit- dan is actie behoorlijk dringend gewenst als die rem moet blijven werken.

En een vervangende complete remgreep - nieuw, kwaliteit mij onbekend - is voor een eurootje of 25 te krijgen op Marktplaats. Iemand ervaring daarmee? Een revisie setje voor je bestaande hendel is duurder (en let op dat je de goede krijgt).

succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 nov. 2016 08:42 
ja zeker heb ik daar ervaring mee, er worden momenteel heel veel rem handels compleet aangeboden, maar die zijn verkeerd.
De diameter
van het zuigertje in de rem handel is te klein. Met als gevolg weinig remwerking. Ze zijn ook niet bedoeld voor de dubbele remschijf.
Ik lever wel een complete rem handel met de juiste dia meter zuiger, maar er is 1 probleem, de aansluiting van de rem slang is een kwart slag gedraaid. En dat maakt het lastig. De rem handel kost 51 euro, compleet en werkt zeer goed. Alleen het probleem met de rem slang is op te lossen door andere slang te monteren, en dan ben je toch weer duur uit.


Dan de vervang onderdelen van de originele rem handel, dat is een groot probleem, er zijn vele inwendige modellen in omloop.
Ook ik zelf heb al regelmatig verkeerde gehad. Daarom bied ik deze onderdelen niet aan op marktplaats, te veel risico. Te veel kosten.

Wat ik wel doe is dat als mensen hier komen met hun cx500, en ze willen de remmen weer goed hebben, dan los ik dat op. En vaak monteer ik dan die nieuwe vervangende rem handel met eigen gemaakte staalflex leidingen.
Ik ben er wel mee bezig om een vervang set te vinden en te gaan aan bieden, want ik ben van mening dat de oude rem pot zijn tijd heeft gehad, en er zal iets nieuwe, plug en play moeten komen dat betaalbaar is, en vervangend is voor alle cx500 en cx500c modellen.

Helaas ben ik nog niet zover.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 30 nov. 2016 18:11 
@marco.
Is het inwendige makkelijk te vervangen?
Ik heb namelijk nog een rempot liggen maar weet
niet hoe de staat van deze zuiger is.
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 1 dec. 2016 15:03 
pjotter, ik heb er net een gedaan.
En ik kan je vertellen dat het een kut klus is.
En je sloopt vaak meer dan lief is. Half uit elkaar halen is geen optie, je moet echt alles goed schoon maken.


wat je zeker sloopt is het rubbertje wat zichtbaar is, dan moet je het inwendige er nog uit zien te krijgen. dat is zeker niet mijn favoriete klus. En ik kanje nu al aan geven dat als je het los hebt, je nog moet beginnen met het er bij zoeken van de juiste onderdelen. En dat is al een heel verhaal appart. Die lekkage is daar niet voo rniets, je inwendige rubber is kapot.

Dus, het wordt een probleem.
Ga op zoek binnen de klub naar een originele werkende remhandel, of koop een vervangende remhandel. Makelijk zal dat niet worden.
sorry, ik kan het niet leuker maken.,
groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver RamonL
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 dec. 2016 18:59 

Schrijver Koen

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 dec. 2016 20:28 
voor mijn remmen zou ik daar toch niet op vertrouwen... zoek inderdaad een degelijke after-market (15 of 16mm) of een tweedehands, maakt eigenlijk niet uit welke motor zolang deze inderdaad ook dubbele remschijven heeft vooraan
You only fail when you stop trying

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 2 dec. 2016 12:35 
beste Ramon,,,, dat is dus de verkeerde... Lees een voor welke modellen deze geschikt is,,,, allemaal met 1 schijf.
Dat is nu het probleem ook juist...14mm is te klein...
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 2 dec. 2016 13:51 
Die van14mm worden wel aangeprezen voor bv een GL500, maar voor een dubbele schijf zou je waarschijnlijk beter af zijn met een boring van 5/8" oftewel 15,8mm.

Die met 15,8mm zijn bij de chinees ook wel te krijgen maar dat is even zoeken. Let wel op de uitvoering, vaak is de "uitgang" in de lengterichting en daarvoor heb je niet altijd plaats op een CX, afhankelijk van welk model en welke slangen je gebruikt.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver pjotter

Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 2 dec. 2016 17:54 
@marco.
Duidelijk verhaal..... gaan we dus niet aan beginnen.
Ik ga mij dus maar verplaatsen naar vraag en aanbod.
Never tell people more than they need to know...
Yamaha XTZ660 Tènèrè, YamahaTDM 900

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 2 dec. 2016 18:28 
Beste Brinkcx,,, jouw antwoord is correct, de grap is nu dat de remhandels worden aan geboden in en voor wereld delen waar er normaal maar 1 schijf op zit.
Wij in europa zijn gewend aan twee schijven.
De grap is nu dat de FT500, en CX650 wel degelijke lijk met 1 schijf is uitgevoerd.
En in die lijn, wereld wijd dus bestaat er dus wel degelijk een gl500 met een schijf, wij kennen hem ook zeker niet in nederland.
We noemen hem,,,,cx500c import, en ja dat is dus ook die gekke gl500 dat geen silverwing is. En om het verhaal nog moeilijker te maken, er zijn ook gl500 custom modelen van het type silverwing, en ja ook die hebben 1 schijf.
Dus..... ze vertellen de waarheid, alleen wij trappen er in....Ook ik, ik heb het ook gerpobeert, en het was gelijk een goede les.


Groetjes marcp
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Teto

Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 2 dec. 2016 19:37 | Aangepast door: Teto 
Wat is er moelijk aan om even een revisiesetje er in te meubelen.
Setje kost bij Roukema €.23,50.
Kijk inderdaad wel of je de juiste besteld.

Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 2 dec. 2016 20:25 | Aangepast door: brinkcx 
In theorie is 't ook inderdaad niet zo moeilijk, mee eens.

Alleen zat bij alle remhendels die ik zag de hele binnenboel vast gerot en kon je dat pl#$1s! ringetje er alleen met geweld uit krijgen. Daar gaat de boring niet op vooruit en de rest van de hele hendel is dan meestal ook niet best. Om het weer netjes te krijgen komt er nog een nieuw reservoirtje bij (let op de O-ring!), dekseltje, nieuwe handle - oude types hebben geen bronzen bus en ook nieuwe blijven fladderen. Ook 't zwart even overspuiten met lak, liefst bestand is tegen de remvloeistof. En de goede spullen bestellen is één, de goede krijgen is twéé ........

Met dat alles bij elkaar ga ik bij een kapotte/slechte CX rempomp waarschijnlijk op zoek naar een vervangende, maar dat kan per geval anders zijn. De belangrijkste reden om hier even in te haken was de waarschuwing niet te blijven rijden met een lekke rempomp, de rest is ter informatie.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 olie verlies

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven