Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Ophang-ogen-blik

 
Schrijver Hansv

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 5 dec. 2016 18:54 | Aangepast door: Hansv 
Ah, daar is 'ie weer, met z'n ophangogen .......

Ja, ik ben er weer. Na lang zoeken (ahum) heb ik nieuwe ophangogen voor de uitlaten laten lassen. Niet zulke niet-van-echt-te-onderscheiden ophang puntjes als PeterCxje ze ooit maakte, maar best wel heel erg mooie.

Helaas was de prijs toch wel iets meer als een kratje bier, maar gelukkig nog niet zo hoog dat ik er een hele CX van kon kopen.

nieuw oud
Fotootje van het nieuwe, en hoe het oude eraf gekomen is.

Voorlopig zit het weer, en ik denk dat het de rest van het CX-motorleven meegaat..... Minstens!

Harmony,
Hans.
( kan ophang-puntje van het opknaplijstje afstrepen )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver Teto

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 5 dec. 2016 19:40 
De nieuwe zijn wel een stuk zwaarder dan de oude.

Gr.
Teto (de ouste broer van Toto)
Triumph Tiger 1050 ABS

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 5 dec. 2016 21:55 
Teto:
De nieuwe zijn wel een stuk zwaarder dan de oude

Euh... ja...

Dat komt volgens mij omdat de nieuwe nog niet zo verroest zijn als de oude.
Maarre... dat bedoel je vast niet helemaal.....

Harmony,
Hans.
( maakt er geen gewoonte van om dingen anders te begrijpen..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver coenox

Voorzitter 
#4 | Geplaatst: 6 dec. 2016 08:50 
Liever ophangogen dan hangogen

Ziet er goed uit!

Coen
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Ton
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 6 dec. 2016 18:47 
zo lang het maar blijft rijden,toch?dat is de hoofdzaak!
Tonda

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 10 dec. 2016 09:55 | Aangepast door: Hansv 
Het blijft wel rijden, dat klopt. Ik heb toch ergens een foutje gemaakt, helaas.

Op de een of andere manier was ik er rotsvast van overtuigd dat de ophangsteunen voorzien waren van schroefdraad, om de M10 bouten in vast te zetten, en dat ooit iemand die schroefdraad gaten op mijn CX had uitgeboord omdat de draad versleten was. Ik heb wel vaker vreemde gedachten die resulteren in onjuiste aannames......

Maar goed, in deze nieuwe steunen zitten dus moeren ingelast, zodat voetsteunen en uitlaat zonder een moer vastgezet kunnen worden.
De lasser heeft de boel wel een halve centimeter te ver naar achteren gelast, merkte ik toen ik de uitlaten weer ging ophangen. Het sluit niet zo mooi aan als dat het eerst deed, bij de balanspot. Ik moet nog even nadenken hoe ik dat weer netjes pas krijg, maar waarschijnlijk zal ik de gaten van de 'driehoeken' waar de uitlaat zelf aanhangt iets gaan aanpassen. Of extra brede klembandjes, kan ook wel misschien.

Lees HIER het verhaal .....


Nu even op zoek gaan naar twee ophang platen....

Harmony,
Hans.
( blijft bezig..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 10 dec. 2016 11:42 
Hans,

wat voor ophang platen? Die driehoekige dingen tussen uitlaat en frame?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 10 dec. 2016 11:42 | Aangepast door: Hansv 
brinkcx:
wat voor ophang platen? Die driehoekige dingen tussen uitlaat en frame?

Jazeker, die dingen. Als ik de gaten waar de uitlaat mee vast zit nou een beetje naar 'voren' kan opschuiven, door boren of slijpen oid dan komt de uitlaat weer beter in de balanspot bus te zitten. Dan gaat de uitlaat bij het vastzetten ook iets naar voren....

Harmony,
Hans.
( als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan ... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 10 dec. 2016 11:58 
Ik heb nog wel wat maar of het de goede zijn? Stuur wel een emailtje met foto.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Ophang-ogen-blik

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven