Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

voetsteunen overzetten

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Ton
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 7 jan. 2017 10:10 
ik heb een cx 500 eurosport,een fijne motor maar ik heb een been wat niet helemaal fijn is zoals sommige wel weten
bij de eurosport zitten de voetsteunen voor mij eigenlijk iets te hoog en te ver naar achter waardoor ik op den duur pijn krijg in m,n been.
is het mogelijk om de voetsteunen in combinatie met de schetsplaten en rem en schakel pedaal van een custom hier op te zetten?
is er iemand die weet of dat past?
zou een weldaad voor m,n been zijn
p.s wil er verder niets aan veranderen,hij is nog helemaal orgineel
Tonda

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 7 jan. 2017 10:47 
Bij een cx500 is dit goed te doen, moet je wel het rempedaal en schakelpookje van een custom overzetten. Ik heb dit ook gedaan ivm meer voet ruimte voor duo passagiere. Maar of dat ook bij een eurosport gaat weet ik niet.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver Ton
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 7 jan. 2017 11:10 
ik weet dat het een vreemde vraag is haha.
misschien is er iemand die dat weet.alvast bedankt voor je antwoord Peter.
en als het helemaal niet gaat moet ik deze motor misschien omruilen voor een custom.
krijg echt kramp in m,n been soms
Tonda

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 7 jan. 2017 14:41 
De vraag is niet vreemd, daarom heb ik ook nooit een C of E gehad/gehouden, ik zit ook prettiger op een "gewone" oer-CX. Of dat in de beenlengte zit of tussen de oren is overigens niet geheel duidelijk.

Nooit geprobeerd er andere voetsteunen op te zetten, lijkt best een goed voorstel maar dus geen idee wat er dan past. Je zal al snel wat ijzerwerk moeten doen denk ik. Als je de boel verandert en het werkt laat dan ook hier eens zien/horen graag.

Succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 7 jan. 2017 14:46 
Die uitleg had ik al gegeven hoor frans, en ijzerwerk nee, is gewoon delen over zetten.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 7 jan. 2017 15:48 
Hoi Peter, ik meende te lezen hierboven in je antwoord " of dat ook bij een eurosport gaat weet ik niet " en dat was toch de vraag ?
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Floris
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 7 jan. 2017 15:54 
Zadel verhogen, is dat misschien een oplossing?
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 7 jan. 2017 16:59 
Ton
Dit heb ik nog nooit gedaan maar waar je even naar moet kijken is het frame van de cx500c.
En die van de gl500d.
De cx500e en de gl500d hebben beide een prolink systeem.
Naar mijn idee moet het geen probleem zijn als je de voetsteunen compleet overzet.
Met schakelpook en rempedaal van de gl500d.
En waar een wil is is een weg.

http://ameuwese.home.xs4all.nl/
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver peter cxje

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 7 jan. 2017 17:06 
ja dat was de vraag, maar frame is denk ik het zelfde, en daar zou een kenner een antwoord denk ik wel op weten.
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 7 jan. 2017 21:56 
Hoi Peter,

frames van de Z/A/B/C zijn die met een enkele buis boven het blok, GL en E frames zijn anders opgebouwd uit meerdere buizen en delen. Tussen een Z/A/B en een C kan je ook al niet zomaar de voetsteunen overzetten, dan zitten er ineens hitteschildjes en balanspotten in de weg, schakelpook is anders en zo. Meer kans met spul denk ik idd van een GL als door Andre genoemd.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#11 | Geplaatst: 7 jan. 2017 22:48 | Aangepast door: beinhart 
brinkcx:
Tussen een Z/A/B en een C kan je ook al niet zomaar de voetsteunen overzetten, dan zitten er ineens hitteschildjes en balanspotten in de weg, schakelpook is anders en zo

jawel, ik had geen last van de hitteschildjes die zijn hetzelfde maar je moet wel inderdaad schakelpookje en rempedaal mee overzetten

of je op een E de ''gewone'' voetsteunen kanzetten of die van de custom, ik weet het niet, gewoon proberen.

groetjes werner (net als ze zeggen dat een gewone tank niet op de silverwing past, ik heb het geprobeert en dat past ook gewoon)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver Ton
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 8 jan. 2017 07:40 
misschien dat een setje van een gl dan het beste idee is om te proberen inderdaad,lijkt het meest op een E qua frame opbouw.waard om te proberen.bedankt mannen
Tonda

Schrijver Ton
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 1 feb. 2017 11:28 
Deze schetsplaten heb ik.

schetsplaat cx500 E
Tonda

Schrijver Brecht
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 1 feb. 2017 16:38 
Misschien niet het antwoord waar je op wacht: maar kan je die schetsplaat niet laten namaken? Originele loshalen en natekenen, bevestigingspunten aan het frame laten waar ze zitten, bevestiging van de voetsteun zetten waar je hem wilt . En dat dan laten frezen uit een stuk aluminium? Dan heb je het meteen helemaal zoals je het wilt.

Als de nieuwe positie echt ver weg is van de huidige positie zal er misschien wel ook iets aan rem en schadepedaal gedaan moeten worden...

En ik durf het bijna niet te zeggen maar doe het toch.... dat is iets waar de custom bouwers die hier soms ook zitten misschien wel ervaring mee hebben?

Schrijver Ton
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 1 feb. 2017 16:59 
heb een gl afbeelding bekeken en m,n vraag is wie heeft er een paar voetsteunen met bevestiging van een gl of silverwing te koop,en eventueel rempedaal?
Tonda

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 voetsteunen overzetten

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 1 [ Hans ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven