Binnen kant heb ik gespoeld met benzine, en droog gemaakt. Blokken zijn dus leeg.
Het vet is er uit, hier en daar zaken door gespoten met remmen reiniger.
Dan gaan de blokken naar de zandstraler, en coater.
Ik krijg de blokken dus terug zoals je ziet op de filmpjes.
Nu komt het, en ik zal het nog verder filmen, er zit dus wel degelijk zandstraal grit in het blok... En dat ga ik dus verwijderen met perslucht, en op de kritieke delen, zoals krukas lagering weer asl nog uitspuiten met remmen reiniger, en weer droog blazen met pers lucht. Dan ben ik er van bewust dat nog steeds niet alles uit het blok is. Je komt steeds weer zand straal grit tegen.
Tijdens montage van onderdelen blijf ik zaken uit poetsen, met doeken, schoon blazen met perslucht, en alles wat gemonteerd word goed met olie monteren. En dan nog,,,,, vind je soms zaken in de olie filter. Omdat er een olie filter in het blok zit, word daar een hoop troep tegen gehouden. Ik moet zeggen bij de eerste blokken 12 jaar terug, kwam ik wel wat tegen. Tegen woordig bijna niets meer, dus ik doe mijn werk eindelijk goed. Echter ben ik nog niet klaar. Blok wordt gespoeld met olie. Na 10 kilo meter rijden, laat ik de olie af lopen, en gaat er weer nieuwe schone olie in het blok samen met nieuwe olie filter. Dan gaat het goed, dan kunnen de blokken nog lang mee, en zit het goed. In al die jaren heb ik maar 1 crukas (rond het jaar 2001) naar de kloten gereden, waarschijnlijk door zandstraal grit... Nieuwe crukas er in, en het blok heeft nog jaren gereden.
Dus... ja maak alles goed schoon, blijf alles uitblazen, schoon maken, en neem vooral niet aan dat het schoon is, je blijft altijd iets tegen komen......
groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html