Wat de rest van de motor betreft. Tja het wordt nog een hele klus. Gelijk maar een kleine introductie, wordt gewaardeerd lees ik wel eens
.
Alweer twee jaar geleden heb ik een frame met kenteken en een blok gekocht met het doel het bouwen van een motor. Mag wel caferacer trekjes hebben, klassiek, bestaande gereviseerde onderdelen en nieuwbouw. De cx van popbang is wat ik ongeveer in gedachte heb.
Het is zeker niet eenvoudig om zoiets moois te maken, maar met wat kennis en vooral geduld kom je een eind. Om te kunnen slagen is het nodig om kennis en vaardigheden op te doen of op te frissen en dat vind leuk. Hoe snij je eigenlijk draad op een draaibank, of welk toevoeg materiaal gebruik je als je rvs304 op je frame wil lassen? Interessant hoor! Heb al eens wat gepost over spaakringen een dat is ook een mooi voorbeeld.
Ik hoor de vraag al, waarom een cx? Het blok bepaalt een groot deel van de beleving. De looks, het geluid, anders dan andere motoren, mooi. Een vier cilinder lijn cb550 klink anders, te veel toeren, nee het moet een v twin zijn toch?
Daarnaast blijken cx onderdelen best goed verkrijgbaar en lang zo duur niet. Ze zijn zelfs met grote regelmaat bij mij in het dorp te koop (Marco's boekenwinkel,voor al uw cx onderdelen en informatie)
Het eindresultaat zal nog wel even op zich laten wachten, maar eens zal de dag komen.....