Deze week is het weer redelijk weer, en dus werd de CX gebruikt voor simpeltjes woon-werk verkeer.
Toch deed zich de mogelijkheid /noodzaak voor om eventjes flink door te trekken.
Vrachtwagen schiet niet op, tweebaansweg, vijfde versnelling, ruimte genoeg.....
Gas er op en gaan..... denk ik.
Het gas er op lukte heel aardig, het toerental schoot omhoog en dat was ook goed te horen. Maar de CX aarzelde een beetje, zo van, zal ik of zal ik niet sneller gaan... nou ja, als de baas het wil.....
Het duurde eventjes voordat de snelheid vlotjes opliep, wat te horen was aan het geluid van de motor. Veel toeren, meer toeren, zwaarder trekken, donkerder geluid.... en toen was 'ie er weer.....
Huh ?
Nou ja, misschien... Thuis eens nagekeken. Er is 6000km terug , april 2016, nieuwe olie in gedaan, maar kennelijk niet het filter ververst
De laatste keer dat ik heb genoteerd dat het filter is ververst is in januari 2015. Sindsdien is er wel regelmatig bijgevuld, maar het filter is niet van z'n plek geweest.
Ik denk dat dat het euvel zo kunnen wezen... te vuile olie. De koppelingsplaten draaien toch ook in die olie, dacht ik ?
Nou ja, dit weekend olie wissel. Moet toch gebeuren voordat ik naar 'de overkant' heen en weer ga.
Harmony,
Hans.
( die na al die jaren nog steeds twijfelt bij elk onverwacht geluidje van de CX )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken