Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

inhouden

 
Schrijver jack
Gast 
#1 | Geplaatst: 18 april 2017 14:33 | Aangepast door: jack 
Afgelopen paasweekend weer even een stukje gereden, een tochtje van een kilometer of 70.
Op de snelweg ineens inhouden.......ik dacht eerst nog: ... ff overschakelen naar zijn reserve want zo'n gevoel gaf dat. Echter had ik pas 100 km geleden nog een volle tank genomen bij mijn vertrouwde benzineleverancier, dus dat kom het niet zijn. De snelheid liep terug naar ongeveer 80 km p/u en met geen mogelijkheid wilde hij weer sneller. Nadat ik de benzinekraan voor de zekerheid toch maar op "reserve" had gezet en het probleem niet verholpen was de benzinekraan weer terug op "normaal" . Na zo'n 500 meter op de vluchtstrook gereden reageerde hij weer op het gas en deed weer normaal. Thuis aangekomen alles nagelopen en niets bijzonders gevonden. Bougies pas vernieuwd, bezinekraan/leidingen goed aangesloten etc. Hebben jullie enig idee wat het geweest kan zijn? oh ja, het is een GL500 uit 82.

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 18 april 2017 14:45 | Aangepast door: Hansv 
Luchtfilter.

Klinkt een beetje als een 'storing' die ik in 2015 had. Ja, eigenlijk precies hetzelfde verhaal. Bij mijn CX500(z) lag het toen aan het luchtfilter.
De eerste keer was het probleem zo maar weg, en een paar uur later kwam het dubbel zo hard terug. Wegenwacht wist het niet, en uiteindelijk roemloos 'afgesleept' naar huis. Daar de zaak eens bekeken, en het luchtfilter uitgeklopt. Er zat genoeg zooi in......

Dus ik zeg: luchtfilter vervangen.

Harmony,
Hans.
( die ook lucht nodig heeft ..... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 18 april 2017 15:15 
Ik zeg: Alles nalopen.....
Zoals Hans al aangeeft Luchtfilter. Maar ook eens je carburateurs aftappen en kijken of daar veel vuil uitkomt, Kijken of je bougiedoppen goed zijn (is de weerstand daar al uit?). Draden nakijken, het kan maar zo een (half) los contact zijn. Ook even proberen of er genoeg benzine uit je tank komt als je de kraan open zet (gewoon even wat in een bakje oid laten lopen, daarna terug in de tank gooien). Accu spanning controleren (als de motor uit is en als de motor loopt, stationair en op 3500 toeren. Bij 3500 toeren moet je zeker 14 volt hebben).
Dan nog de vraag of je motor zonde moeite hoge toeren draait (6500 plus, rijdend dus onder belasting). Zijn je carburateur rubbers nog helemaal heel? (zou je meer problemen mee hebben als ze echt gescheurd zijn..... maar je weet nooit).

En verder? tja, de andere CX-ers hebben vast ook hun eigen tips, en met zo veel mogelijk informatie van jou kunnen we hier de beste antwoorden geven.....

Succes
Erik

Schrijver Marco
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 18 april 2017 15:30 
Ik had het paar weken geleden ook. inhouden, van de motor.
Bougies en doppen checken
smerige caburateurs?

Bij waren het de bougie doppen. hier zaten de zekeringen er nog in. de alluminium stiften waren compleet zwart. ik heb uiteindelijk twee nieuwe bougiedoppen gekocht bij marco becker. en het probleem van het inhouden was gelukkig verholpen

Schrijver jack
Gast 
#5 | Geplaatst: 18 april 2017 21:36 | Aangepast door: jack 
Hans, Marco en Erik,
hartelijk dank voor jullie tips.
Op aanraden van Marco had ik de weerstanden er in een eerder stadium al eruit gehaald.
Bougies had ik na de rit ook gelijk nagekeken en waren ook nog prima en goed van kleur. Dat idee kwam ook in mij op, een losgetrilde bougie o.i.d. Van de benzinekraan heb ik kortgeleden een nieuw binnenwerk ingezet maar zal het voor de zekerheid toch nog even controleren. Eind vorig jaar ook al de accu vervangen maar zal het toch ook maar controleren.
En de caburateurrubbers ook maar gelijk nalopen en aftappen om op vuil te controleren + de luchtfilter.
Heb weer wat te doen dus.
Bedankt mannen !

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 19 april 2017 17:16 
gl500 zeg je.... vlucht strook zeg je,, en dan weer verder rijden.....
Lijkt op vuil in benzine kraan, je membraam element.
Bij lang met open gas rijden, is onderdruk om de benzine kraan te laten werken gering.
Bij afremmen op demotor neemt dat weer vlink toe, en zal er weer even benzine kunnen lopen naar de carbs...
Dit probleem is bekend bij de volgende modellen, maar alleen met de vacuem kraan.
cx500e euro sport
cx650e euro sport
gl500
gl650
let op, ook sommige cx500c modellen.

Maak benzine kraan schoon.
Vooral het membraam.
test, laat de motorfiets met vol gas stoppen als het je over komt. Laar de motor ook afslaan, maar hou gas open.
Trek nu benzine slag los van de kraan.
start motorfiets met vol gas..... loopt er nu benzine uit de kraan? wel zoveel dat jij er niet tegen aan kan pissen, een dergelijk volle straal dus.

Geen benzine,,, kraan kapot dus.
Vervang membraam

test 2, draai gas geheel dicht, dan starten, komt er nu wel benzine?
Nu heb je behoorlijke onderdruk, en zal de kraan even werken...
maar bij langdurig met gas open rijden komt het probleem weer terug.
af remmen op motor met gas dicht help dus weer om verder te komen...

membraam kost rond de 56 euro origineel.. Monteer geen imitatie,,, troep...

groetjes marcobecker@zonnet.nl
heb je hier wat aan?
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver Honkie Tonkie

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 20 april 2017 16:52 
Bij mijn Custom met membraamkraan ook eens gehad, bleek membraam kapot te zijn. Weg die kraan en een gewone kraan er op, wel de vacu-umslang met schroef 100% afdichten.
Mag ik u bedanken voor uw aandacht, het was niet zo interessant tóch?
....
CX500Custom + Freebird + DONATEUR 2024

Schrijver jack
Gast 
#8 | Geplaatst: 21 mei 2017 21:13 
Heren,
hartelijk dank voor jullie goede tips.
Inmiddels met Marco een intensief emailcontact gehad. Het blijkt toch een electrisch probleem te zijn.
Als de motor echt goed op temperatuur is geeft de rechter bougie geen of af en toe een vonk. ik rij steeds hetzelfde testrondje ter controle. inmiddels van alles vervangen / vernieuwd en ligt in dit geval niet aan benzine/lucht. Ook zijn op aanraden van Marco alle zekeringen vernieuwd. Probleem blijft.
Zelf ben ik nu van mening dat het ergens tussen de bougiedop en CDI moet liggen. Vandaag begonnen met al deze stekkerverbindingen en draden schoon te maken en te controleren op breuk o.i.d.
het onderstaande filmpje lijkt mij ook heel goed kunnen?
https://www.youtube.com/watch?v=54mNJaAleCo
Oh ja de coils (waar de bougiedraden aan vast zitten) geven beide 3 ohm, in koude toestand gemeten.
Ik denk zelf in de richting van dynamo of pickup coil omdat deze onderdelen heet worden. Is dit correct??

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 inhouden

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 1 [ CxREW ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven