Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   

Silverwing kuip op een CX500

Schrijver HansCX500
Gast 
#1 | Geplaatst: 3 mei 2017 10:33 
Beste CX vrienden,

Weet iemand of ik zonder (grote) problemen een Silverwing kuip op mijn CX500 kan zetten?

En passen de tank en kappen eventueel ook op mijn CX frame?

bedankt voor jullie tips!

Hans

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 3 mei 2017 10:43 | Aangepast door: brinkcx 
Een GL/Silverwing heeft een totaal ander frame dan een "gewone" CX. Het past dus allemaal niet, ook geen klein beetje.

Of dat een groot probleem is hangt er van af hoe handig je bent in het verbouwen van motorfietsen, maar in dit geval kan je beter een Silverwing kopen als je zo'n kuip enz. wil hebben (vind ik) Ik heb nog wel een leuke Vetter Windjammer top liggen voor een CX

Plezier, Frans

(en even voorstellen wordt hier erg gewaardeerd )
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 3 mei 2017 12:25 
Ik raad het je niet aan om het te doen.
Zeker niet als de tank ook nog over gaat.

Voor de kuip alleen,,, het kan wel, en ik vermoed dat ik hier zelf een originele beugel heb van de cx500, voor de gl500 kuip.
En ik heb dat nog maar 1x gezien. Het kan zijn dat iemand het gemaakt heeft, maar dan is dat wel knap gemaakt en in honda stijl, met ook dezelfde afwerking als honda.... Dus... ik zeg niet dat het niet kan, een gl500 kuip op een cx500 frame, maar in de regel is het een boel werk.

Tank zou ik niet over zetten,,,,, moet je echt veel aan gaan passen.

groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#4 | Geplaatst: 3 mei 2017 17:09 
ja inderdaad;
brinkcx:
en even voorstellen wordt hier erg gewaardeerd

alles is passend te maken!
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver HansCX500
Gast 
#5 | Geplaatst: 3 mei 2017 23:41 | Aangepast door: HansCX500 
Heren,

Bedankt voor jullie reacties. Helaas was de op marktplaats aangeboden kuip niet in goede staat (diy ruit, scheuren, gaten ed), dus voor niks naar Hardenberg gereden. Voorlopig maar zonder kuip rijden.

@Marco: nog bedankt voor de Givi kofferset die ik van je heb overgenomen! De set bevalt uitstekend.

Mvg

Hans

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 4 mei 2017 00:31 
Dan nog maar even een reactie achteraf. Uit recente ervaring kan ik 't bevestigen, een goede kuip voor een CX is lastig te vinden. Is me uiteindelijk wel gelukt, nu een nette Polaris en een Vetter top (te koop), maar 't heeft me ook aardig wat kilometers gekost en een hoop afval opgeleverd.

Maar als je nou hier eens vertelt wat je zoekt, en bv ook je lokatie wat preciezer dan 'nederland' invult is er misschien wel iemand die wat heeft of weet. Een bekende sloper in Brummen geeft ze zelfs gratis weg (!) zie ik op marktplaats, kijk maar hier klik

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 4 mei 2017 02:15 
Ha Frans,

Die gratis kuip van Woesthoff is al enige tijd geleden door mijn maat Prosper op gehaald bij Joost Woesthoff.
Die is niet meer af te halen.....
Maar via deze club kan je er ook geregeld een vinden, ik heb zelf wel eens een kuip weggegeven...... Aan Werner.

Je uitgebreid voorstellen en vervolgens vragen waar je naar op zoek bent kan goed werken op deze site.

Groet Erik

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Silverwing kuip op een CX500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0

hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven