Da's een bij vlagen populaire vraag, over het juiste antwoord lopen de meningen uiteen, maar dit is de mijne: wordt veroorzaakt door het geheel van spelingen en slijtage in en rond de koppeling. En de ervaring is dat het niet direct kwaad kan.
Als je de boel open hebt controleer op inslaan van de platen op kooi en naaf, veren achterin de kooi, correcte montage met volgorde platen, slijtage lagering kooi op de as, maar dat deed je waarschijnlijk toch al.
Daarna wordt het interessant, ik heb de eigen CX stil gekregen door uit de toenmalige verzameling versnellingsbakken er eentje te kiezen waarvan het grote lager achter de koppeling (in deksel bak dus) minimale speling had. Alleen zal er op de as dan ook weinig slijtage gezeten hebben in het deel waar de koppelingskooi gelagerd is. Kortom, overal onderdelen gebruikt met minimale slijtage.
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰