Klopt veren kun je op meten, maar ik zelf doe dat nooit.
Niet belangrijk, uit ervaring monteer ik eigenlijk altijd deze zelfde veren terug.
Tot op heden nog nooit problemen mee gehad,
maar moet ik je even verschuldigd blijven. Maar die is wel degelijk bekend bij honda.
Mocht je toch problemen ervaren met de koppeling, of je hebt je cx500 opgevoerd, dan kan je altijd nog snel even de veren wisselen achter af. de kosten daarvan zijn te over zien, en ook de tijd dat je er mee bezig bent.
Ik zelf heb mijn eigen gl500 blok ooit eens opgevoerd, hiermee heb ik grove zaken uit geprobeerd.
13000 toeren en ook duidelijk meer vermogen. Ik kon de gl650 bij houden. Hierbij waren zwaardere veren niet eens nodig.
Ok, het koppel was niet om hoog gegaan, pk in de toeren wel degelijk. Jammer dat na 400 tot 600 kilo meter de koppakking er wel uit vloog.
Dan met vooral cafe racers nog wat andere zaken uitgeprobeerd om het koppel te vergroten.
Hier en daar is dat wel gelukt. Met iets grotere sproeiers, en open uitlaten, of langere open uitlaten, blijkt het koppel omhoog te gaan, maar het top vermogen juist om laag. Bij duidelijk meer koppel moet de koppeling wel degelijk harder werken, ook hier weer geen problemen onder vonden.
Ik zelf geef soms behoorlijk gas, 8000 toeren bij het stoplicht en dan los het vermogen op het achter wiel. even uit de start blokken. Wat ik dan probeer is voor wiel aan de grond houden, lukt niet altijd, maar wel snel weg. Doe dit niet met een contie tour achterband, want die slip over de weg, moet je wel een beter bandje hebben.
dus, ik misbruik mijn wing behoorlijk, en er zitten juist de normale veren in, want dan is de koppeling zo lekke ligt...
groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html