De extra rode draad waar je het over hebt is geen standaard CX draad. Dus ooit een keer bij geprutst/gefrabiceerd/gemodificeerd door iemand. Inderdaad: afschermen. Te veel spanning op een blank punt is niet goed.
Het slot kan uit elkaar, en ook weer in elkaar,
ONGEVEER ZO en kan helemaal schoongemaakt worden. De storing die je beschrijft komt ongeveer over een met de reparatie die je hebt gedaan......
Vooral de lip waar Rood, rechtstreeks van de accu, op komt heeft de neiging stof en vuil tot zich te trekken. Op die pen, en op Zwart natuurlijk, staat zo ongeveer de hoogste spanning die binnen de CX te vinden is, namelijk alles. Dus daar vind je als eerste een probleempje. En ik hoor Frans al zeggen : kijk eens naar de laadspanning van je accu. Als Zwart 'gek' doet, is de spanningsregelaar binnen de kortste keren ook de weg kwijt, en gaat meer laden.
Harmony,
Hans.
( die probeert de soorten spanning onder controle te houden )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken