Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Carburateur

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver Satria
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 31 juli 2017 12:29 
Hallo mensen.

Mijn cx500 is bijna helemaal klaar, behalve op klein probleempje na, hij start niet. Ik heb al van alles geprobeerd maar ben ten einde raad. Nu denk ik dat het de carburateur wel eens kan zijn. De rechtse carburateur is droog, en links gooit hij de benzine onder er weer uit. Wat de doen ?
Satria

Schrijver johan 001

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 31 juli 2017 12:49 | Aangepast door: johan 001 
tik op YouTube ..... marco becker carburateur honda 500cx...... misschien heb je daar wat aan. Er staan meer video,s.

Schrijver Satria
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 31 juli 2017 12:59 
Dat had ik al gedaan, maar jammer genoeg met geen resultaat. Ik heb zelf de carburateur al schoongemaakt en nieuwe sproeiers erin gezet volgens de filmpjes van Marco.
Satria

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 31 juli 2017 19:47 
Zitten je vlotters niet gewoon vast? Links naar beneden, dus hij blijft stromen, ookal vol en rechts naar boven, dus gen benzine...
Overlopen en droogstaan heeft niets met je sproeiers te maken...

Slangetjes niet verstopt?

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 31 juli 2017 19:48 
Oplossing bij een oude cb500: Plankje hout tegen vlotterkamer zetten een tikje(dus niet rammen) met een hamer daar tegen...

Schrijver stefan
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 31 juli 2017 22:12 
Misschien eerst eens starten terwijl je er iets al remmen reiniger of wd40 in spuit? Alsie dan aanslaat, is het welhaast zeker iets carburatie-achtigs.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 31 juli 2017 22:19 
Als 1 carb droog is en 1 loopt over zijn er niet heel veel plekken waar het aan kan liggen..
Dat heeft weinig met aanslaan te maken meer. (of je daar nog een probleem mee hebt, is een andere vraag, eerst beide vlotterbakjes normaal vol, lijkt mij)
Degene die droog is doet het per definitie niet, degene die overloopt kan je over discussiƫren.

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 1 aug. 2017 09:44 
Let op, bij een cx500 kunnen meer zaken een probleem zijn.

Als ik een cx500 niet kan starten, dan is remmen reiniger de eerste optie die ik ook gebruik.
Iemand zij dat hierboven al.
Op remmen reiniger geeft het vaak wel leven.
Als dat het doet, dan kun je er van uitgaan dat er iets met carburateurs is.
Krijg je geen leven met remmen reiniger, dan mag jke er van uit gaan dat er wat anders aan de hand is.

Let op je lucht filter, is deze niet dichtgeslagen?
bougies heb je die al vervangen voor nieuwe!!
en heb je de weerstanden al uit de bougie doppen gehaald?
en waarom is de motorfiets toen der tijd stil gezet?

Lukt alles nog niet, dan zit het veel dieper in de cx.
Let op..... als je een heel matig vonkje ziet, wil dat nog niet zeggen dat er een vonk tijdens compressie is.
Hier maken vele namelijk een fout.
Er moet echt een blauwe vonk zijn. Is die er niet, of echt heel klein, een spilde prikje... dan mag je er van uit gaan dat je een veel groter probleem hebt. Dit kleine vonkje zal er niet eer zijn tijdens compressie. Reden, onder hoge druk is het moeilijker om een vonk te maken.

Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 1 aug. 2017 10:48 
Dat staat toch allemaal los van een droge vlotterkamer of niet Marco?
Als die droog is, dan is er geen benzine, dan kan hij toch sowieso niet aanslaan? (Ja, misschien op de andere, maar die overstroomd, dus ook niet lekker.)

(wat je zegt klopt verder, uiteraard, maar hij kan het nu sowieso niet doen, er is geen benzine in de carb.)

Schrijver Satria
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 1 aug. 2017 14:28 
Mensen bedankt alvast voor het mee denken. De remreiniger had ik a geprobeerd, nieuwe bougies en de weerstanden eruit halen al gedaan. De motor heeft gelopen, maar was aan revisie toe. Blok laten reinigen en voorzien van een nieuwe distributie ketting en zuigerveren. Alles afgesteld volgens de youtube filmpjes van Marco.
Satria

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 1 aug. 2017 15:26 
en dan toch niet werken?
Dat zou niet zo mooi zijn...
Hoe is de vonk?
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 1 aug. 2017 15:42 | Aangepast door: certifiable 
Marco, gezien het feit je er niet op in gaat, ga ik er maar vanuit dat dat niet het probleem is... maar ben dan toch nieuwsgierig (dus niet om wijs te doen, maar gewoon om iets te leren):

Een lege vlotterkamer en een overstromende: hoe verklaar je die en waarom is dit niet gewoon het probleem? Waarom is het dan persee de vonk?

Schrijver Satria
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 1 aug. 2017 16:53 
De vonk is blauw, maar ik vind het moeilijk om in te schatten of deze krachtig genoeg is. De nieuwe bougies heb ik met voeler maatjes afgesteld. Er zit natuurlijk ook een nieuwe accu in. Ik heb ook al de C.D.I en de regelaar kunnen uitwisselen die afkomstig zijn van een lopende cx.
Satria

Schrijver stefan
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 1 aug. 2017 22:06 
Misschien bij monteren de distributie 360 graden vergist?

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 2 aug. 2017 09:26 
kijk, ik zoek naar belangrijke zaken die ik dan staaf aan mijn ervaringen.
Overlopen of niet vol lopen van carburateur is in mijn ogen totaal niet belangrijk bij het proberen te starten van een cx.
Als iets niet werk, pak ik remmen reiniger. Het interesseerd mij totaal niet of de carburateur wel of niet werkt.
Als deze over stroomt, dan zou de cx500 gewoon moeten starten.
Immers de reparatie was ook op een ander vlak, dus kijk ik daar eerst naar.
Vandaar soms mijn wat andere aan pak.

Waarom ik vraag naar een goede vonk.....je wil niet weten hoeveel dynamo's ik de laatste tijd vervang, en ook dehoeveelheid mail die ik de laatste tijd buiten de cx500 site er aan besteed.
Dus vanuit mijn ervaring, vraag ik heel anders naar de storing.
Vandaar.


Wat ik nog mis in het verhaal of hij nu wel of niet met remmen reiniger gestart heeft.
WD40 werkt niet zo. zou ik niet doen. Elke cx500 die goed is, start gewoon op remmen reiniger.
Wil ik een cx500 aan de praat krijgen, dan pak ik remmen reiniger. Ik spuit dat in tijdens starten in het lucht filter box.
Start hij dan,,, dan gaan we verder.
Start hij niet, dan wil ik weten of er een vonk is.
In dit verhaal is er wel een vonk.
Dus, dan bougies droog maken, benzine kraan dicht zetten, en remmen reiniger inspuiten en starten dat ding.
Dan moet het gewoon lukken.
Werk dat nog niet,
Dan compressie meten.
Is er compressie, dan uitzoeken waarom hij niet start.
Carburateurs komen altijd veel later in het verhaal.
Storing aan carburateurs is vaak: op hoge toeren, in houden, op 1 cilinder lopen...Maar dan krijg je dus altijd nog wel leven in de cx...

Dus, even terug in het verhaal.
Starten op remmen reiniger.
En dan weer gaan kijken hoe of wat.

Nu lees ik wel dat hij meerdere zaken heeft gedaan. en het kan best zijn dat er zaken fout zitten in de carburateurs. Echter,,,, al zeikt het er uit...al zitten de sproeiers verkeerd, er zal eigenlijk altijd even een teken van leven moeten zijn op een cx. Daarna kan hij wel steeds verzuipen, maar dan hebben we wel een duidelijke andere storing.
Hier is de storing op dit moment: hij start niet, en er is een blauwe vonk.
Dus, dan met remmenri9eniger aan de gang.
Simpel.

sorry voor de wat harde duidelijke aanpak.
Maar ik zelf wil aan dit soort start cx500 zaken tuis nooit lang kloten, binnen 5 min, moet ik weten wat er mee is.
Dus binnen 5 min, heb ik elke cx500 aan de gang, of storing te pakken.

Groetjes marco




Dan 360 graden verkeerd gemonteerd, nee is het zeker niet, zou 180 graden dan moeten zijn, maar zelfs dat is geen probleem.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Carburateur

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 9
Members - 2 [ erikcx, Andre Post ]
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven