kijk, ik zoek naar belangrijke zaken die ik dan staaf aan mijn ervaringen.
Overlopen of niet vol lopen van carburateur is in mijn ogen totaal niet belangrijk bij het proberen te starten van een cx.
Als iets niet werk, pak ik remmen reiniger. Het interesseerd mij totaal niet of de carburateur wel of niet werkt.
Als deze over stroomt, dan zou de cx500 gewoon moeten starten.
Immers de reparatie was ook op een ander vlak, dus kijk ik daar eerst naar.
Vandaar soms mijn wat andere aan pak.
Waarom ik vraag naar een goede vonk.....je wil niet weten hoeveel dynamo's ik de laatste tijd vervang, en ook dehoeveelheid mail die ik de laatste tijd buiten de cx500 site er aan besteed.
Dus vanuit mijn ervaring, vraag ik heel anders naar de storing.
Vandaar.
Wat ik nog mis in het verhaal of hij nu wel of niet met remmen reiniger gestart heeft.
WD40 werkt niet zo. zou ik niet doen. Elke cx500 die goed is, start gewoon op remmen reiniger.
Wil ik een cx500 aan de praat krijgen, dan pak ik remmen reiniger. Ik spuit dat in tijdens starten in het lucht filter box.
Start hij dan,,, dan gaan we verder.
Start hij niet, dan wil ik weten of er een vonk is.
In dit verhaal is er wel een vonk.
Dus, dan bougies droog maken, benzine kraan dicht zetten, en remmen reiniger inspuiten en starten dat ding.
Dan moet het gewoon lukken.
Werk dat nog niet,
Dan compressie meten.
Is er compressie, dan uitzoeken waarom hij niet start.
Carburateurs komen altijd veel later in het verhaal.
Storing aan carburateurs is vaak: op hoge toeren, in houden, op 1 cilinder lopen...Maar dan krijg je dus altijd nog wel leven in de cx...
Dus, even terug in het verhaal.
Starten op remmen reiniger.
En dan weer gaan kijken hoe of wat.
Nu lees ik wel dat hij meerdere zaken heeft gedaan. en het kan best zijn dat er zaken fout zitten in de carburateurs. Echter,,,, al zeikt het er uit...al zitten de sproeiers verkeerd, er zal eigenlijk altijd even een teken van leven moeten zijn op een cx. Daarna kan hij wel steeds verzuipen, maar dan hebben we wel een duidelijke andere storing.
Hier is de storing op dit moment: hij start niet, en er is een blauwe vonk.
Dus, dan met remmenri9eniger aan de gang.
Simpel.
sorry voor de wat harde duidelijke aanpak.
Maar ik zelf wil aan dit soort start cx500 zaken tuis nooit lang kloten, binnen 5 min, moet ik weten wat er mee is.
Dus binnen 5 min, heb ik elke cx500 aan de gang, of storing te pakken.
Groetjes marco
Dan 360 graden verkeerd gemonteerd, nee is het zeker niet, zou 180 graden dan moeten zijn, maar zelfs dat is geen probleem.
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html