Hallo Jaap,
welkom hier! Zelf zit ik even op een lokatie met beperkt/beroerd internet, maar even kort door de bocht:
Blokken van GL500 en CX500 zijn in principe gelijk maar de volgende zaken kunnen verschillen afhankelijk van jaargang en types:
- radiator (overnemen indien nodig, fan kan blijven zittten.) Evt thermostaat(deksel) ook overnemen wegens andere slang/aansluiting
- ontluchting (bij CX soms op Cyl.kop)
- achterdeksel met type ontsteking - bij gelijk type (beide CDI of beide transistor) geen probleem, bij ongelijk wordt het een stuk lastiger, teveel om hier te beschrijven
- spanner nokkenas - automatisch of handmatig - is niet gemakkelijk over te zetten. Dat heeft dus ook te maken met type achterdeksel
- bouten voorop blok kunnen verschilen,sommige ook tapeind in cyl.kop dus geen bout. Lengtes voor kuip moet je uitmeten
- Let op dat de dynamo rotor van een blok met CDI ontsteking anders is dan bij transistor onts. evt meenemen.
hopelijk helpt dit wat,
Blok intern schoonspoelen met herhaald verse olie en filters
Plezier & succes,
Frans
Uitlaten, startmotor en carbs kan je allemaal hergebruiken.
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰