Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

accu laad niet bij, geen CX

 
Schrijver certifiable
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 9 sept. 2017 18:07 
Het gaat om een Honda CB500 four uit 1976, als dit niet mag... Sluiten maar! Als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Hoogste wat voltage stijgt is 0,02volt bij 4-5000rpm, oftewel tot de 14V+ komt hij nooit, maar hij doet ook niet niets.

Iemand een idee? Wat te meten, wat schoon te maken? Stator al doorgemeten, lijkt niets geks te hebben.

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 9 sept. 2017 19:44 | Aangepast door: MAST 
Het lijkt erop dat de dynamo van die CB500 zijn beste tijd heeft gehad. Hij zou bij 4-5000 toeren rond de 14V bij je accu moeten hebben.
Ik weet niet hoe het zit bij de CB500. Of de stator gecombineerd is met de dynamo zoals bij de CX.
Dat weten ze bij de CB500 club.net misschien?
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 9 sept. 2017 23:24 
kijk de aarde eens na bij een slechte aarde krijg je vreemde dingen
aarde van het blok , de accu , en de spanning regelaar

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 10 sept. 2017 16:11 
Ok daar gaat hij dan
Trek de stekker los van de dynamo.
Je meet telkens twee draden ten opzichte van elkaar door.
Laat je motor op 5000 toeren draaien.
Nu moet de multimeter +- 76 a 80 volt aan geven wissel spanning.
Je kan ook de weerstand meten als de motor niet loopt die moet dan +- 0.2 – 0.6 ohm zijn.
Meet je meer dan is er sluiting .

je kan ook even de kap eraf halen deze zit met een stuk of 8 schroeven vast als ik mij niet vergist.

is dit allemaal goed zoek dan richting de Gelijkrichter Regulator.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 11 sept. 2017 13:38 
Ik neem aan dat je dan de drie gele draden bedoelt?
En dan dus 1-2, 1-3, 2-3 meten, toch?

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 11 sept. 2017 16:27 
jep
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 11 sept. 2017 18:53 
Elke combinatie geeft 1.6-1.9 ohm... Genoeg afwijking voor sluiting?
Even 1 combinatie gemeten qua wisselspanning: 0.6-1.3 volt... Lijkt mij wat weinig, neem aan dat elke combinatie 75+ moet zijn.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 11 sept. 2017 19:24 
Volgens mij is ohm wel goed... Er kan nog 0.6 af van de meter zelf...
Voltage blijft echter wel ver achter dan nog

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 11 sept. 2017 21:10 
Maar kan het ook niet dat nu de stekker los is, dat de fieldcoil (nederlandse vertaling?) geen stroom krijgt en je dus nooit voltage op je gele draden krijgt?

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 12 sept. 2017 09:12 | Aangepast door: amsilverwing 
Als de stekker los gehaald is van de dynamo en je meet geen 76 a 80 volt dan
is het gewoon stuk.
Uit elkaar halen, zoveel werk is dat niet.
Dan kun je alsnog kijken wat er stuk is.
En ik weet van de cb750 die ik toen had dat dit grapje veel geld kost.
Wat ik toen gedaan heb is een tweedehands sloop blok gezocht waar deze nog goed van is, heb je gelijk veel meer onderdelen.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 12 sept. 2017 10:13 
Ben blij dat het mijn motor niet is zeg maar dan ;)
Dank!

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 accu laad niet bij, geen CX

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 3
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven