Gerard,
Het zou zomaar de ontsteking kunnen zijn. Even er van uit gaande dat er na het plotseling stilvallen niets meer aan carburateurs en dergelijk is gesleuteld/versteld/geprobeerd .... Ben je een beetje handig met een multimeter? Dan zou ik eens proberen om de weerstands waarden van de dynamo spoelen te meten. En ja, ik weet dat het niet kan, maar het lukt mij toch elke keer weer...., lees ook
DIT VERHAAL in mijn motorlogboekje.
Een tweede ding.... Het doet me een beetje denken aan een probleem wat ik jaren geleden had, en tot mijn schande drie jaar geleden nog eens. Simpel een vervuild luchtfilter. Dat geeft precies de verschijnselen die je beschrijft: starten, even wachten, en afslaan. Kan ook nog. Zo wel erg makkelijk zijn om te repareren: filter vervangen. En het zou kunnen dat de motor zonder filter toch dezelfde kuren houd.... Ervaring.....
Ook: probeer te starten. Lukt het, mooi, maar de CX slaat weer af. Dan: bougies verwijderen, even flink in de gaten blazen, bougies plaatsen, starten.... Klinkt idioot, maar deze idio...euh...CX-er heeft het meegemaakt. Stator aan z'n eindje. (zie ook bovenstaand aangehaald verhaal)
Succes, en laat aub weten wat het geworden is.
Harmony,
Hans.
( die het langzamerhand bedtijd vind worden, maar toch even wilde reageren )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken