Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

carburateurs probleem

 
Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 14 feb. 2018 15:24 
Wie weet raad
Als de carburateurs warm worden gaan ze niet meer onder de 2000 toeren.
Ik heb ze onder de motor uit gehaald.
De inlaatkleppen en choke blijven niet hangen gaan gewoon open en dicht.
Carburateurs met accelaratie pomp.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver cosmar

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 14 feb. 2018 15:46 
wat is er gebeurt voordat dit probleem ontstond?
Heb je zelf iets verandert of andere benzine gebruikt?

Ik zou denken dat iets verstopt geraakt is.
of een van de naalden is los of vaster getrild.
een mooie blauwe uit 79, en een vreemde groene uit 97 nu zelfs een gele 650E. Alle stamtafels zijn mij bekend.

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 14 feb. 2018 16:54 
Het probleem ontstond van de zomer, eerst kon ik met iets meer gas te geven het oplossen.
Het leek erop dat de gasklep bleef hangen.
Nu heb ik mijn anderen carburateurs eronder gehangen en het probleem is verdwenen.
Dus het probleem zit in een van de twee carburateurs.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 14 feb. 2018 18:11 
Dag amsilverwing, ik gok op het beugeltje waar de kabels in vast zitten of alleszins iets in die buurt. Misschien niet volledig meer uitgelijnd waardoor het beugeltje niet gemakkelijk meer terugkomt in de oorspronkelijke positie. En als je wat meer gas geeft, zal de veer ook verder opspannen en ook wat harder terugschieten waardoor het dan weer wel in de oorspronkelijke positie komt als je begrijpt wat ik bedoel.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 15 feb. 2018 00:13 | Aangepast door: brinkcx 
Hallo André,

kan natuurlijk dat er een kabel ergens bleef hangen, maar je hebt dacht ik wel 'ns eerder carb's gemonteerd en de tweede (sluit)gaskabel is er juist voor dat geval, dus lijkt me niet waarschijnlijk.

Klinkt meer als tijdelijk even erg arm mengsel of valse lucht, hoe zagen de bougies er uit?

- Vlotter/naald klemt in stand gesloten?
- Rammelt meestal wel weer los tijdens normaal rijden of wat gas geven?

en als 't op de CX is met CDI, daarmee heb ik ook wel eens dat soort onverklaarbaar doorgaan na gas afsluiten gezien. Geen idee waarom, maar weg na in orde maken ontsteking. Controleer daar dan ook even alles (stator meten etc) en evt ander cdi boxje doen.
Maar dat gaat met een verse set carbs niet over....

Plezier & succes,

Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver borisz
Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 15 feb. 2018 10:15 
Misschien een grondige schoonmaakbeurt?
Wie later remt is langer snel!

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#7 | Geplaatst: 15 feb. 2018 11:17 
Ok dent dat er even Kabul duo of trek nite helemaal lekker is.
Stel spinning op keels af.

"vertaling: oke, ik denk dat er een duwkabel of trekkabel niet helemaal lekker is. Stel de spanning op de kabels af".(mod edit)
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 15 feb. 2018 11:18 
Lever,nu op nieuw tablet aan het tike next met kouwe Hamden ging niet echo lekker, Zoe vorige bericht
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 15 feb. 2018 17:30 | Aangepast door: amsilverwing 
Carburateurs uit elkaar genomen alles goed schoon gemaakt en niets gevonden.
Het spul in elkaar gezet.
En bij het voorzichtig op de hand de gasklep te bedienen voelde ik dat hij op een punt bleef hangen.
Na goed te zoeken zag ik dat de ringen die onder de veer zitten van het boutje waar je mee de carburateurs synchroniseert tegen de zijkant aan liep.
Het spul was ontzet, ik heb het geprobeert te richten maar kwam er vlug achter dat het aluminium hendeltje te slap was geworden door 36 jaar trouwe dienst.
Morgen van een sloop carburateur het onderdeel overzetten.
Boterkoek uit België zat er niet ver er naast.
Een alle bedankt voor het mee denken.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 15 feb. 2018 20:43 
Mooi, probleem opgelost en wij weten ook weer wat.

Al die carburateurs zijn nu een jaar of 30+ oud en het zal nog wel eens vaker voorkomen dan.

Dank, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 carburateurs probleem

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven