Frans heeft gelijk. Elke keer dat ik iets dieper in de elektra van de CX wil duiken, of een klusje (groot of klein) heb waarbij de Lowers toch echt verwijderd moeten worden, wordt ik geconfronteerd met de bevestiging van de Lowers van de Polaris. Er af halen dat gaat nog, maar het weer erop zetten is altijd een gevecht met de moertjes die aan de binnenzijde van de kuip zitten, en waar ik bijna niet bij kan komen. Vandaar deze redelijk goed werkende oplossing.
De voorste bout kan ik gewoon bij, een M6 bout plus moer. De achterste is ook geen probleem, behalve dat 'ie onder een wat lastige hoek zit. Maar die drie langs de onderrand....
Vandaar de oplossing met een vasthoudstrip. De gebruikte moeren zijn zgn. slagmoeren, voor gebruik in hout. Maar door drie van de vier aanwezige pinnen om te buigen, en de vierde in een daarvoor gemaakt gat te laten vallen, heb ik een moer, met een opstaande rand , ter vervanging van een draagring die ongeveer precies op de juiste plaats blijft zitten.
Zo is het verwijderen en weer plaatsen van de Lowers, en daarmee de hele kuip, een stuk makkelijker geworden.
Verslag in het nog steeds uitbreidende logboek is te lezen op
DEZE pagina
Harmony,
Hans.
( to knutsel or not to knutsel ( vrij naar W. Shakespeare ) )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken