Ik heb een benzine filtertje, voor gebruik op de CX. Geen probleem zou je zeggen. Maar het is een haaks filter. En weer geen probleem, zou je zeggen.
Maar toch als ik dit filtertje aansluit volgens de pijl die 'FLOW' aangeeft, dan komt er vanaf de benzine kraan een scherpe bocht in de benzine slang naar beneden, tot aan het taps toelopende gedeelte, en vanaf het filtertje weer een scherpe bocht de carburateurs in.
Foto A
Als ik dit filtertje aansluit volgens de meest logische (in mijn optiek) manier, dan komt er vanaf de benzine kraan een stukje slang, gaat het filter door, wat nu MET DE TAPSE KANT omhoog staat, en loopt door het filter gewoon de carburateers in.
Foto B
Het probleem/de uitdaging die hierbij komt kijken is dat er in de bovenste punt van het filtertje geen benzine komt. Dat punt staat als ik de 'punt' omhoog laat wijzen boven de inlaat opening. Het heeft in het verleden een aantal maanden zo gewerkt
(lees hier) , met zo'n filter wat ik ooit kreeg ( en met meer enthousiasme als beleid gesloopt heb ) maar....
Op de foto's A en B geeft de dunne rode pijl de richting van FLOW aan, de gelige pijlen de richting van de benzine door het filter.
De vraag is: wat vind de verzamelde wijsheid van dit forum ervan. Doen of niet doen , en waarom dan wel of niet ?
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken