Met deze foto's is het lastig er wat van te zeggen. Zet de nokkenasketting in de stand waarin er geen spanning op staat en de automatische spanner dus maximaal uit, en doe dan nog eens een foto. De tuimelaars/nokvolgers kunnen we zo ook niet goed zien, ze horen nog bol te zijn dus niet noemenswaardig ingesleten door de nokken. Lichte pitting op de nokken hoeft geen probleem te zijn. De asjes zijn ook interessant
Ziet er zo uit als een blok dat 't soms even moeilijk gehad heeft, maar ook dat is min of meer normaal. Als alles in orde lijkt dan de ketting en waterpomp seals vervangen en de boel weer dichtmaken zou ik zeggen, later verder zien als je zelf het werk kan doen. Als je dingen als tuimelaars en nokkenas wil vervangen wordt 't snel heel kostbaar. Zuigerveren kan je ook doen natuurlijk (incl. honen), en dan heb je al flink wat kosten.
Blok zandstralen is ook interessant, stralen met ijs of zo misschien beter ivm schoonmaken ?
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰