Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

Renhendel doet niks meer pompt lucht lijkt het,rempotje je zit vol.

 
 
Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende »

Schrijver pieter77777
Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 29 april 2018 09:43 
Mijn voorremmen liepen behoorlijk aan,remmen lukte wel maar de 4zuigertjes gingen amper terug,dus de klauwen van de poten losgehaald en geprobeerd de zuigertjes eruit te persen dat lukte maar tot halverwege.
Wat is de oorzaak dat de remhendel ingeknepen er niet meer remolie geperst word?

Schrijver amsilverwing

Forum Lid 
#2 | Geplaatst: 29 april 2018 10:17 
Remolie pot is leeg.
Zuiger rem pomp bij het stuur is stuk
Lucht in de remleiding.
Gaatje Verstopt in de rem pot.
donateur 2022
https://amsilverwing.webnode.nl/

Schrijver pieter77777
Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 29 april 2018 10:23 
Het zal waarschijnlijk een verstopping zijn,ik ga nu proberen het gaatje te vinden en erin prikken met iets en kijken wat er dan gebeurt.

Schrijver pieter77777
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 29 april 2018 11:14 
Heb erin geprikt met een electradraadje maar het helpt de doorstroming niet op gang te brengen.
Ik ga als ik even tijd heb het zuigertje waar de remhendel tegen duwt eruit trekken,kijken of daar wat mee mis is,.
Bedankt voor de raad.

Schrijver erikcx
Forum Lid 
#5 | Geplaatst: 29 april 2018 11:47 
Pieter

Soms duw je het vuil er uit als je de remzuigers terug duwt.
Dan rempotje schoonmaken en nieuwe olie gebruiken

Groet Erik

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 29 april 2018 12:27 
pas op als je het zuigertje er uit haal met het losmaken van het circlips ringetje kun je een braampje maken op de passing van het gat waar de plunjer in gaat en daar door gaat de cup bij het terugplaatsen kapot (dus voorzichtigheid geboden ) kijk ook goed hoe alles in elkaar zit dat je het op de goede manier terug zet en smeer bij het terug zetten van het cupje met remolie anders krijg je hem er bijna niet in het doorpriken heeft vaak geen effect ( of slechts kort ) omdat het vuil (roest) op de zuiger zit

Schrijver Michaelr

Bestuur 
#7 | Geplaatst: 29 april 2018 13:29 
Ik heb ze onlangs beide gereviseerd, die van mijn zus en de RodeWoerd, werkt weer super, revisie set gekocht bij Roukama, type MSB 103 of 102, is van Tour Max
Gl500 (RodeWoerd) GL650 (Puk) CX650E (Lammetje) CX500A
CX500E (Orca)

Schrijver pieter77777
Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 29 april 2018 22:41 
Ik ben net even snuffelen op YouTube,daar deed iemand voor hoe je de lucht eruit krijgt bij de rempot,potje vullen en met je linkerhand een tang vasthouden waarmee je in de slang knijpt net achter de uitgang van het reservoir nadat het moment dat je de remhendel ingeknepen hebt.
Hierdoor kan er geen lucht terugstromen naar het zuigertje en zuigt ie eindelijk olie aan en geen lucht en kan je eindelijk alle olie naar de remklauwen krijgen.
Of het mij ook gaat lukken zal ik hier laten weten.
Ik heb de remklauwen vandaag op zondag bij een monteur/bandenman in assendelft laten ontdoen van hun 4 zuigertjes,ze zaten niet vast maar ik kreeg ze er vanmiddag niet uit,hij perste ze eruit met perslucht en rekende daarvoor 35eurootjes.
Ik ben er maar niet moeilijk om gaan doen,zie maar een monteur met compressor te vinden op zondag,die zijn erg dun gezaaid.
En als je de factor geld wegdenkt is alles /doet iedereen het voor niks,zolang je niet boven je stand gaat leven,dan eindig je in de rode cijfers en moet je rente betalen wat niet lukt en komt de deurwaarder uiteindelijk langs.

Schrijver A Koopmans

Forum Lid 
#9 | Geplaatst: 29 april 2018 22:46 
De slang dichtknijpen met een tang is geen goed idee je knijp dan de slang kapot
en zuigers uitpersen doe je met olie en niet met lucht dus dat was geen goed voorbeeld dat je gekregen heb

Schrijver pieter77777
Forum Lid 
#10 | Geplaatst: 29 april 2018 23:18 
Misschien ben ik eigenwijs,maar ik hou bovendien van een gokje,ik ga toch eens proberen de slang een aantal keren te knijpen totdat de olie stroom opgang is gekomen,de slang dateerd van 1984 dus ik moet voorzichtig doen,een nieuwe slang zou het makkelijk moeten kunnen hebben.
Gaat het mis dan kost het me mischien de slang maar dan kan ik voor weinig bij Marco een gebruikt exemplaar bestellen.

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#11 | Geplaatst: 29 april 2018 23:58 
Eh Pieter.....

kleine aanvulling : als het misgaat kost het je misschien de slang ja, want die zijn beslist niet goed bestand tegen zo'n behandeling. Als het goed misgaat en je echt pech hebt klapt de slang later en kost het je de kop Kan je dus ook met een nieuwe gebeuren, die zijn er ook niet voor gemaakt.

Gokken met remleidingen, geen goed idee.

En rem systeem gevuld krijgen is wel eens lastig ja, simpelste methode is vacuüm pompje op de remklauw zetten. Heb je die niet dan slang aan remcylinder lossen, knijpen, terug vast, na paar keer is pompje dan wel gevuld. Heeft voor mij in ieder geval altijd zo gewerkt (heb nu dus pompje)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Schrijver Boterkoek
Forum Lid 
#12 | Geplaatst: 1 mei 2018 07:50 
Na 35 jaar zou ik de slang toch eens durven vernieuwen En ik zou dus idd alles meteen proper maken. Op zich is het geen moeilijk werk, zuigers uitkuisen, en het belangrijkste daarbij is de randen waar de oliekeerringen in zitten goed proper te maken, daar zit vaak wat vuiligheid tussen. Ik zou je reservoir ook gewoon uit elkaar halen en eens goed proper maken. Ook goed naar je zuigertjes kijken of er niet teveel roest op zit. Als het echt pitting is zou ik die vervangen, anders durf ik die wel opschuren met zachte scotch brite. Op zich is dit niet zo moeilijk, maar een eerste keer is altijd spannend ;) Succes ermee!

Schrijver pieter77777
Forum Lid 
#13 | Geplaatst: 1 mei 2018 17:40 
Ik heb er nog eens goed over nagedacht en moet toegeven dat de slang inknijpen geen goed idee was,nu heb ikzelf een veel betere oplossing bedacht , ik zet mijn andere motor ernaast en verbind van beide voorremklauwen de ontluchtnippels met een slangetje met elkaar en pomp de remolie van mijn gsx naar de cx ,ik moet wel telkens een nippel open en dicht draaien en opletten dat het olie pijl van mijn gsx rempotje niet te ver daalt.

Schrijver certifiable
Forum Lid 
#14 | Geplaatst: 2 mei 2018 10:50 
Je hebt ook speciaal spul hiervoor... 2 slangetjes met daartussen een eenwegsklep... nooit meer nippeltjes open en vast draaien (nouja 1x om te beginnen en 1x bij stoppen)

Schrijver pieter77777
Forum Lid 
#15 | Geplaatst: 3 mei 2018 22:19 
Klus geklaard,het was zo gepiept.
Ik kan iedereen deze methode aanraden,benodigd doorzichtig slangetje en twee klemmetjes kosten 6euro daarmee lukt het iedereen.

Pagina  Pagina 1 van 2:  1  2  Volgende » 
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 Renhendel doet niks meer pompt lucht lijkt het,rempotje je zit vol.

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

 
Nu online: Gasten - 1
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven