hmmm... aangezien ik hier toch al genoemd wordt ..... het ligt wat genuanceerder...... polder model denk ik
......
Eerste antwoord is natuurlijk wat er in het Honda boek staat, en daar staat niets over natrekken.
Als alles volgens het boekje klopt dan hoeft natrekken dus echt niet.
Praktisch puntje is daarbij wel dat anno 2018 de kop pakkingen niet hetzelfde meer zijn als wat ze 40 jaar geleden waren toen de CX ontworpen werd. Er zit geen asbest meer in, om maar eens wat te noemen. Van de kop pakkingen in de "goedkope" pakking sets is bekend dat ze vaak problemen geven, en dan is natrekken wel het minste wat je moet doen als je ze al gebruikt. Bekend is ook dat de 650 in de praktijk wat kritischer is dan de 500 voor de kop pakkingen.
Waar mogelijk dan ook een kwaliteits produkt gebruiken voor de kop pakkingen. Origineel Honda is mooi (en kost aardig wat ja). Zelf gebruik ik wel goedkope pakking sets voor de rest wanneer dat zo uitkomt, zo nodig met wat extra werk om ze goed passend te maken. Over welk merk of merken er buiten Honda OEM wel goed voor de kop pakkingen zijn hier van mij geen uitspraak, ik doe geen vergelijkend waren onderzoek
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰