Er zijn verschillende soorten, maar voor de CX types met dubbele achtervering (ZAB,C) kan je de hoes voor losmaken, naar achter schuiven, bout er uit, cardan as naar achter en rubber van swingarm los trekken. Let op positie as voordat je 'm losmaakt. Verse monteren andersom, let op dat cardan as op goede plaats komt want je kan 'm te ver naar achter zetten. Voor de prolink types weet ik 't niet 100% zeker maar ik dacht dat het daar ook zo kan.
En zuinig op dat rubber, netjes terug zetten, moeilijk om een nieuwe te krijgen. Let ook op de plaats van de keerring voor (dat randje waar rubber op zit) die komt soms wat makkelijk naar achter, wanneer de hoes er weer op zit even goed naar voren drukken om zeker te zijn.
Lijkt moeilijker dan 't is hoor, gewoon even de tijd nemen en goed kijken wat je doet.
Succes, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰