De meeste US modellen, vooral die fietsen die voor California bestemd waren, hebben andere carburateurs dan die voor Europa. Belangrijkste verschil is dat ze gemiddeld "armer" zijn afgesteld. Ze zijn te herkennen aan o.a. de aanwezigheid van een accelleratie pomp om bij optrekken het schrale mengsel wat te verrijken. Sommige uitvoeringen hebben ook een speciaal dopje op de instelschroeven voor de stationair lucht zodat je ze niet meer dan een beetje kan verstellen. Er zullen ook wel verschillen zijn in zaken als de lucht sproeiers en/of de naalden.
Maar alles bij elkaar is het effect op het top vermogen niet zo groot. Op sommige andere Honda modellen heb ik wel grotere verschillen gezien. Zoals dhr. H.Tonk al zegt is het met duo en bagage gewoon een behoorlijke hoge belasting voor de CX500 motor, dus flink in die versnellingsbak roeren dan kom je boven op elke bergpas. En als 't op is is 't op
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰