Hallo allemaal,
Sinds een flink aantal maanden krijg ik mijn CX,de Rode Rakker, steeds moeilijker op, en wat erger is, bijna helemaal niet meer van de middenbok. Ik dacht, het is de leeftijd of slechte conditie of zo iets. Geen moment gedacht dat het aan de motor kon liggen.....
Nu ik twee CX-en heb is me opgevallen dat ik de laatste , de zwarte, wel op en ook af de middenbok krijg, met duidelijk minder inspanning dan bij de rode het geval is.
Dus beide maar eens naast elkaar gezet, en 'zoek de verschillen' gedaan.
Juist ja.
Het eerste wat opviel was dat de rode een beetje naar links overhelt, en de zwarte niet
Een tweede punt is dat de middenbok van de rode meer hoek maakt dan de middenbok van de zwarte. De laatste is dichter in de buurt van de 90graden. Dat verklaard natuurlijk het verschil bij het afbokken van de motor, er moet eerst veel meer 'omhoog' gewerkt worden voordat hij van de bok afwipt.
Een paar foto's gemaakt en later op de computer bekeken. En dan lijkt het als of de linkerpoot van de middenbok van mijn rode Cx aan het doorroesten is. Met een klein staalborsteltje is de onderkant wat schoongemaakt, en dan ziet het er nog slechter uit.....
Dus:
- Wie heeft een middenbok CX500(zAB) over?
- Wat moet er losgemaakt worden voordat ik bij dat ding kan komen?
- Hoe vervang ik die middenbok eigenlijk?
- is er verschil tussen zAB en C middenbok?
Een uitdaging minder, meteen een nieuwe erbij....
Harmony,
Hans.
( wet van behoud van ellende, of zoiets )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken