Mechanische storing...
Het kan er best netjes en schoon uit zien, geloof ik wel. Edoch daar is ook de leeftijd van het schakelaartje.
Om te repareren moet het echt helemaal uit elkaar, want ik denk zo dat de storing aan de onderzijde zit. Schakelaar bestaat uit een messingachtig bakje, waar aan 1 kant een printplaatje in is geschoven. Het printplaatje heeft 5 contacten, waarvan er drie bedraad zijn aangesloten. lichtblauw en oranje op de buitenste contacten, en grijs op de drie binnenste contacten.
Wanneer je het printplaatje uit de metalen houder schuift, valt de boel uit elkaar. LET HEEL GOED OP want er rolt een kogeltje uit het witte kunststof blokje. En omdat daar een veertje achter zit schiet het overal en nergens heen. En zie dan maar weer zo'n kogeltje te krijgen.
Dat kogeltje kan in een gat in het metalen blokje vallen. Op stand links, midden, rechts. voor linksaf naar rechts, voor rechtsaf naar links, voor rechtdoor in het midden (logisch toch?)
Ik denk dat Of het blokje een contact probleem heeft, of, en daar lijkt het meer op, het gaatje in het metalen 'U' ding niet meer helemaal schoon is, misschien vuil opgehoopt of zo. Let Wel: dit kun je niet met contactspray of WD40 of wat dan ook van buiten af schoonmaken. Het moet uit het handvat gehaald worden om schoon te maken.
Overigens, IN het plastic gedeeltje zitten/een koperen stripje(s), en dat is het werkelijke contact....
Succes,
Harmony,
Hans.
( heeft zoiets ook gehad, lang geleden in 2010 )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken