Voor het lopende projectje dacht ik een goede middenbok op "voorraad" te hebben. Dat moest ook wel want de bok die op het frame mee kwam brak in stukken toen de motor thuis van de aanhanger was en ik dacht 'm even op te bokken. Maar ter zake :
Deze bok heb ik, ziet er prima uit, scharnier pen er netjes in :
en die past ook netjes op/in het frame, alleen staat deze dan mooi rechtop in plaats van iets door naar voren, zodat het het geheel niet stabiel is. De bok klapt te snel terug naar achter. Zowel de bok (standaard) zelf als het frame zijn niet vervormd of gelast en zo, alles lijk t normaal en past (ook de veer) alleen het eindresultaat klopt niet. Raar.....
Ik dacht altijd dat alle ZABC bokken gelijk waren, maar er blijken twee onderdeel nummers voor te zijn, eentje voor bijna alle CX500s, de tweede alleen voor late (canadese?) C's van '81 en '82. Wat het verschil is valt niet te zien in de documentatie.
Iemand enig idee? Is deze bok misschien van een andere Honda? Ik heb het ding ooit op een onderdelen markt gekocht geloof ik, in ieder geval heb ik 'm al lang liggen.
Heldere ideetjes welkom !
(En als iemand van de stamtafel deze week er nog eentje heeft liggen, kan ik die dan even tenminste lenen om te zien wat het verschil is?)
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰