Het is zover, de Rode Rakker , mijn CX500, staat op een motorbrug, ontdaan van het machtig kloppend hart. Een leegte in het frame, waar naar ik hoop over enkele dagen een fris en gezond motorblok terug geplaatst gaat worden.
Maar dat terzijde.
Blok werd uit het frame gehaald, en dat ging, op een enkel incidentje na, soepel. Traag, maar gestaag. Om het blok te verwijderen moeten er ook stekkertjes los gehaald gaan worden. Ook dat lukte vrij aardig behalve....
De stekker verbinding tussen blok/generator en de gelijkrichter zat muurvast. En toen we, met meer geweld dan beleid de connector los hadden, bleek ook waarom. Nogal aangeslagen, en het zag er niet gezond uit.
In 2010 (laatste keer dat blok open was) hebben Theo en ik dat ook al gehad, toen was het veel erger.
Toen was het zo erg dat we een kroonsteentje gebruikten om e.e.a. weer aan elkaar te knopen. Met wat plastic erom zou het helemaal goed moeten gaan. En dat ging ook goed. Het kroonsteentje is een paar jaar geleden, in september 2016 vervangen door een stekkerblokje. Weer netjes in plastic gewikkeld heeft het sindsdien zo gezeten.
Maar nu ziet het er dus weer helemaal niet goed uit. Slechte contacten? Vocht (het is een buitenslaper) Of toch wat anders.
Ik heb nog twee reserve connectortjes, en die ga ik waarschijnlijk plaatsen ook, maar als die over twee jaar weer er zo uitzien.....
Wie kan er wat zinnigs over zeggen ?
Harmony,
Hans.
( lost 1 probleem op, krijgt er een uitdaging voor terug )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken