Forummers,
Ik wend mij tot uw gezamenlijke kennis, een bron van wijsheid waaraan ik, in mijn hoedanigheid als mezelf, me met enige regelmaat laaf.
Met name aan de technisch meer geschoolden onder u heb ik een vraag.
De bijgevoegde afbeelding laat het waterpomp-uiteinde van de nokkenas van mijn CX zien. Als u de afbeelding vergroot (klik, dank u) is te zien dat een stukje nokkenas ter plekke is weggesleten. Passen en meten, alsmede de input van mede CX-ers hebben mij weten te overtuigen dat het best wel mee valt, geen probleem van maken, gewoon verder rijden. Hetgeen zal geschieden.
De in het deksel waterpompkeerring/seal combinatie zag er niet meer fris uit. Het leek wel als of er allemaal ongerechtigheden aan vast gekleefd waren. Maar kennelijk was er niets in het blok terecht gekomen.
Olie verbruik is al tijden onveranderd met ong 1 liter op 2000/2500 km. Koelwater verbruik is er niet
Toch heeft DE VRAAG zich aan mij opgedrongen: Hoe kan dat nou? Wie heeft zoiets ooit eerder gezien ?
Ik ben benieuwd....
Harmony,
Hans.
( heeft een nieuwe nokkenasketting in zijn CX )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken