Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

dynamo cx500

 
Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#1 | Geplaatst: 27 jan. 2019 10:01 
Beste, leden.

Ik ben hier een jaar lang rustig geweest op de site.
Heb eigenlijk niets meer van mij laten horen.
Het afgelopen jaar was zeer druk voor mij, en vele zaken heb ik ook niet kunnen doen.
Laat staan dat ik voor club leden gesleuteld heb. Hier en daar een blokje en daar houd het dan wel mee op.

Daarnaast heb ik geprobeerd mijn eigen onderdelen site cx500 in de lucht te krijgen. Dat is na een jaar nog niets eens goed gelukt.
Ik ben er wel mee bezig, maar makkelijk is het niet. Ik heb op de site nog lang niet alles staan, toch komen er dagelijks nieuwe zaken op. Probleem zit hem er momenteel in dat prijzen van onderdelen de laatste tijd steeds veranderen. Dus ik steek juist meer en meer tijd er in om de site bij te houden. Dus nieuwe zaken er op zetten kom ik pas volgende maand aan toe.

Na een jaar lang hard werken ben ik op zoek gegaan naar wat ander werk, en dat is gelukt. Ik heb een jaar lang gewerkt voor een werkgever, vele uren gemaakt. Te veel.
Na kort zoeken heb ik zeer snel wat nieuws gevonden. Ik ga eindelijk weer minder werken, 20 uur in de week. dat houd in dat ik mijn eigen boekenzaak, en internet site weer op de rit kan zetten. Daar heb ik dan nu weer 20/ 30 uur in de week tijd voor over.

Dus, ik hoop dat ik de komende tijd weer wat mee kan doen. Nee geen beurzen of bijeen komsten. Maar juist weer wat meer rijden met de gl500 en of cx500.
En ik hoop ook wat meer te kunnen sleutelen. De af gelopen 3 jaar heb ik denk ik in totaal 3000 kilo meter gereden op de gl500. En dat is heel weinig. Heb wel met de gl650 zijspan kunnen rijden, maar dat was ook nog geen 1000 kilo meter. Druk druk druk. Ik wilde er van af.

Nu uitkijken naar de nieuwe baan, en nieuwe mogelijkheden hoop ik dus weer wat meer bezig te zijn met de cx500.
Wie weet komen wel elkaar wel weer tegen.
Kijk ook gerust op mijn site, en you tube kanaal.

Wat ik zeker weer op wil gaan aanpakken zijn, aanpassen van dynamo ( is al maanden niet meer leverbaar) en aan passen cdi, of zelf helemaal afstappen van de cdi unit.
Dus daar ben ik hobby matig mee bezig. Verders zet ik me nog steeds veel in om onderdelen te leveren aan iedereen die het nodig heeft.
In mijn adressen bestand heb ik momenteel meer dan 1200 namen staan, dus ik ben daar zeer gelukkig mee.

dus club leden, ik hoop er weer te zijn.
Groetjes Marco Becker.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver MAST

Moderator 
#2 | Geplaatst: 27 jan. 2019 10:28 | Aangepast door: MAST 
Hallo Marco. Welkom terug op de site. Het was de laatste tijd inderdaad wat 'stil' met reacties van jou.
Even over de dynamo: als ik op het net zoek, zie ik toch wel dynamo's (aftermarket) voorbij komen. Bv:Dynamo G47 Wat bedoel je dan met niet meer leverbaar? De originele?
En als vervanging van de CDI bestaan oplossingen in de vorm van Ignitech, de Finnbox en nog een waar ik de naam kwijt ben.
Succes met het verder werken aan je site en andere bezigheden.
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver marcobecker

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 2 feb. 2019 14:30 
Beste Mast, ja het gaat om die dynamo, die is niet meer leverbaar.

Dan de ignitech, daar ben ik geen voorstander van, reden, ik krijg juist meer en meer gevallen op bezoek die er niet meer uit komen omdat de dynamo wervel stromen via de nul draad gaat geven op den duur.
Dus het kan werken, maar weet dus niet voor hoelang. Wel zou de ignitech een oplossing kunnen gaan worden met een nieuwe G8 dynamo van uit een gl500.

Dus... we zijn nog zoekende. De finnbox,,, ik weet zijn bestaan, maar is voor mij geen optie.

Groetjes marco.
Voor meer info kijk dan ook op: https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 2 feb. 2019 16:54 
Uh.....

beste Marco, kan je dat in wat meer detail uitleggen? Ik heb voor zover ik weet geen "nul draad" op m'n dynamo en niet echt een idee wat wervelstromen in deze context zouden moeten zijn. Voorbeeld van een daardoor niet werkende Ignitech en evt. reactie van de fabrkant zou mooi zijn.

Verder rij ik zelf al jaren met Ignitech, werkt prima voor mij en veel anderen. Niet dat daarmee nooit eens wat mis kan zijn, maar als je moet kiezen tussen dat en 35+ jaar oude cdi boxjes dat weet ik wel wat ik liever heb. Zelfs is de fabrikant aanspreekbaar voor ondersteuning (!). Wie een ontstekings probleem kan oplossen met een Ignitech kastje is goedkoper en betrouwbaarder uit dan met een nieuwe stator en/of CDI lijkt mij. Combineren met een G8 stator wordt al vaak gedaan, vooral als laad spoelen defect zijn (en een goede CDI stator is echt duur of niet te krijgen). Geen mening over de Finnbox, schijnt goed te zijn maar nooit zelf gebruikt en ken geen anderen die er mee rijden.

En een derde optie zijn de rea-san (klik) producten, ook mooi spul blijkbaar maar voor ons in Europa duur. En ook analoog, ik zie liever digitaal maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 dynamo cx500

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 4
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven