Je moet inderdaad de schokbrekers achter niet te lang maken, dat klopt. Ideaal is "recht" bij normale belasting, en op jouw foto's lijkt dat al zo wanneer je er nog niet eens op zit. Een goede norm voor te grote hoek is er niet echt voor dit geval, ga er maar van uit dat ze bij Honda wisten waar ze mee bezig waren. Zijn dat de originele schokbrekers? Zo ja is vervangen toch meestal wel een goed idee en een paar cm langer zal wel kunnen zo te zien.
Maar..... op de plaatjes lijkt het spatbord gewoon wat laag, vergelijk de standaard (binnen) spatborden :
let op de hoogte midden tussen de frame delen onder de "brug" aan de bovenkant, dat zit ruim boven de bovenrand van de framedelen waar jouw spatbord lager lijkt te zitten. Maak eens een stukje plat met gaten op de minimum lengte van de schokbreker(s) en zet dat er op ipv de schokbreker(s) om te zien waar je probleem zit. Mogelijk zit het spatbord wel wat te ver naar voren gemonteerd, dat zou ook schelen. Laat genoeg ruimte, op snelheid zal de band diameter mogelijk iets groter worden en ordinaire modder en ander vuil moet er ook langs kunnen.
Hoe dan ook, je CX rijdt en da's mooi!
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰