Omdat ik sinds kort met een Ignitech onder het zadel rondrijd was ik nieuwsgierig naar de spanning op de accu, of beter gezegd, de spanning op het boordnet, zijnde de zwarte draad na het contactslot.
Dus wat zooi bij elkaar gescharreld en een voltmeter op de boel geknutseld.
Deze voltmeter zit aangesloten aan de zwarte draad waar ook de Ignitech op zit aan de plus kant, en het massapunt waar eens de CDI heeft gelegen. U volgt mij nog ? Mooi!
Vandaag even een kort ritje naar Arnhem, ong 18 km heen, en ook weer 18 km terug, hetgeen logisch is.
Spanning bij het starten lag tussen de 12.1 en 11,9 , beetje afhankelijk van licht en zo. Na het starten, stationair, beetje choke, direct naar 13.3.
En tijdens het rijden bleeft de spanning ook ongeveer daar: 13,4 of soms 13,8. Ik kan met niet herinneren dat de spanning boven de 14,5 volt is gekomen.
Jullie weten, ik ben kampioen zorgen maken...... zelfs, of juist als dat niet nodig is.
Ik denk dat dit allemaal wel mee valt.
En ja, het beste is om de aansluiting direct aan de accu te maken, ik weet het.
En ook weet ik dat er verd... veel verlies bij alle stekkers optreed, en dat de spanningsregelaar , die kijkt naar de sopanning op de zwarte draad, best teveel kan leveren aan de accu.
Maar dat is allemaal voor later. Dan komt er een relais wat op 'zwart' schakeld, en dan direct de volle accu op een aantal punten zet, waaronder ook de sensor draad....
Opbouwend commentaar wordt gewaardeerd....
Harmony,
Hans
( die niet alles tegelijk doet.... )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken