Beste mede club leden.
Wie heeft er verstand van de ignitech ontsteek modelu?
Vraag, waarom zijn de twee draden uit de pick up coil in de stekker door verbonden, en loopt de rest vai de blauw ( groene ) massa draad.
Wat is daar de reden voor?
Weet iemand dat?
Ik ben de pick up coil nader gaan bekijken. Wat blijkt, deze bestaat uit 2 spoelen? en eigenlijk drie draden. Dat wil zeggen dat er dus 2 pulsen uit kunnen komen.
Deze twee spoelen liggen aan massa.
Is dat ook de reden dat bij ignitech eigenlijk de twee uitgaande draden van 1 pick up coil aan mekaar door lussen, en via de groene draad tot een puls komen.
Vraag is nu waarom hebben ze dat gedaan.
De meesten weten dat ik aan het stoeien ben met een veel goed koper alternatief, en dat werkt heel goed. De meeste die met de cx500 rijden, staan versteld van hoe de cx500 nu rijd.
Echter 1 probleem, stationair loopt het beroerd. Ik ben aan het uit zoeken hoe ik dat probleem er uit kan krijgen. Niu gaat mijn vermoeden dat dit met de twee spoelen in de pick up coli te maken heeft, en dus eigenlijk 2 vonken gaat geven, en dus bij starten al aan het vervroegen is. Tot dat het toeren tal 1700 toeren is, en dan zijn alle problemen de wereld uit.
Nu hoop ik dat een paar knappe koppen binnen de club hier iest over kunnen vertellen.
ZIe ik het verkeerd, denk ik verkeerd, of zit ik goed, en hoe los ik dit probleem op.
Wie kan er met een lampje bij schijnen....?
Ik kon het nu niet op pakken vanavond, maar ik denk dat ik de zelfde bedrading ga toe passen als bij de ignitech, gewoon om te testen. En dan kijken of hiermee het probleem op gelost is. Blijft de vraag, waarom heeft honda dit zo gemaakt, en waarom heb ik dat nooit begrepen uit de schema,s
Wie weet zie ik hier een extra toelichting.
Alvast mijn dank er voor.
Als ik het op kan lossen, maak ik er wel filmpjes van.
Groetjes Marco
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html