Gisteren ging ik een stukje toeren met de cx. Ik had er op zaterdag een ander setje carburateurs onder gezet en was benieuwd of die het goed deden. Dat was zo maar zo'n 15km van huis sloeg de motor af en ik kreeg m niet gelijk weer aan de praat. Accu dood leek het. Ik heb een volt meter in de kuip en het was me niet opgevallen dat daar wat mee was. (Als de boordspanning onder de 11V komt gaat het knipperen)
Even van de weg af, de schaduw in en mezelf en de motor af laten koelen. Want in je eentje een motor aanduwen lukt niet en kost veel energie!
Na een tijdje weer een start poging gedaan en zowaar, hij sprong aan. Snel naar huis! Onderweg zag ik de Voltmeter steeds verder zakken. Op het laatst gaf hij nog maar 7.4 V.
Zolang ik vaart had bleef het blok draaien. Maar de laatste rotonde vlakbij huis was net teveel. Blok sloeg af en toen was de accu echt leeg. Laatste 800m duwen... geen pretje.
Vandaag de accu opgeladen. Starten en gelijk aanslaan. Maar de Voltmeter komt niet boven de 9V. (als mijn motor loopt, brandt de koplamp ook, kan niet uit)
Mijn conclusie: dynamo kapot.
Balen want vorig jaar is het blok voor revisie (zuigerveren) uit elkaar geweest.
Dat wordt weer klussen.
Marcel. (ben wel blij dat het niet in Vechta gebeurde)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl