We doen hier nou eenmaal geen oud Engels
Zonder dollen, op de gemiddelde CX gaan de kabels lang mee. Als ze al problemen geven dan meestal aan de uiteinden door corrosie en schuren tegen de geleiding, en gewoon wat minder soepel gaan door interne slijtage in "scherpe" bochten. Met name de kabel van de koppeling kan best goed lijken, maar vervangen geneest toch wel veel koppeling problemen. Gaskabel wil wel eens rafelen/breken aan carb zijde, maar dan heb je niet opgelet bij onderhoud en/of montage.
Kortom, beetje in de gaten houden en vooral zorgen dat ze netjes liggen. Voor wereldreis een koppelingskabel en gaskabel A (de trekkende) meenemen.
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰