ok... die lag niet voor de hand... verklaard wel waarom je het terug vond.
Ik denk dat de schade niet meetbaar is in het blok. Olie filter doet goed zijn werk, en olie pomp kan veel,, veel hebben.
Dus de schade zal verwaarloosbaar zijn...
Echter nu het probleem van de rook nog op lossen.
Ik denk nog steeds aan de koppakking. Als je er nu weer nieuwe in zet, en het probleem is weer snel terug, dan is je blok op, moe, kapot.
De cilinder wanden zijn slap geworden, en dan gaat dit boven aan net bij de pakking bewegen. Voor jouw niet hoorbaar, merkbaar, maar voor de pakking is het einde verhaal.
Dit los je niet op met vlakken, en o nieuwe pakking.
Het kan zijn dat je de tap einden niet goed schoon had, aantrek koppel niet goed had, of een verkeerde pakking gemonteerd had.
Dus gewoon op nieuw een pakking monteren, en test rijden. Is het weg, prima, kun je nog vele klilo meters rijden, is het terug binnen 250 kilo meter, dan moet je echt af vragen of je door gaat met het blok.
Groetjes marco
Voor meer info kijk dan ook op:
https://www.youtube.com/channel/UCOaAJBL8Sm5yuvoD4TFDaOQ
http://www.marktplaats.nl/verkopers/8764700.html