Aardig ver weg ja, maar gewoonlijk loopt het goed af.
Bout laten zitten, draagt toch niet meer en goeie kans dat íe afbreekt.... Boel goed nazien en schoonmaken, ook voordeksel los nemen, daar ook carter en oliepomp zeef inspecteren/reinigen. Eventueel ook oliepomp nazien. Oliefilter goed bekijken en inspecteren op geel slijpsel uit lagers. Als je het niet vertrouwt ook drijfstang lagers inspecteren, dan ben je dus wat langer bezig maar voorkomt dat je begint met werken aan een blok dat waarschijnlijk niet de moeite loont.
Nodige onderdelen ketting, geleiders etc. vervangen. Koop extra oliefilter(s).
Bij opstarten ook wat olie bovenlangs voor de nokkenas in gieten, dan eerst zonder bougies en benzine paar keer even op de starter laten totdat oliedruk lampje uitgaat. Warm draaien en stukje rijden, dan olie en filter nogmaals vervangen.
Nu hopen dat 't goed gaat. Meestal wel, motoren zonder sporen van aanlopende ketting zijn zeldzaam
Grootste risico is dat er (teveel) rommel in de krukaslagers terecht is gekomen, waarschijnlijk had je dat nu al kunnen horen of was de boel vastgelopen.
Plezier......
Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰