Naar de website Forum
 | Forums | Registreren | Reactie | Zoeken | Statistieken |
Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /   
 

flicka doet het weer goed

 
Schrijver chantal

Bestuur 
#1 | Geplaatst: 11 april 2020 16:53 
tja het is altijd een beetje een probleem geweest met starten bij flicka.... zo doet ze het een tijd goed en zo doet ze het weer niet meer.... tijdje terug al geprobeerd met ignitech van ratje van werner maar doen deed ze niets.... nu in opwelling toch besloten voor flicka ook ignitech te kopen ... had de cabrateurs al weer keer schoon gemaakt en bougies ook en dat hielp niets.... maar ook met die andere ignitech totaal niets... geen vonken... de ignitech op ratje aangesloten op zelfde manier en die deed het gewoon.... dus ligt echt aan flicka en niet aan de ignitech... met bougies terug plaatsen na het checken op vonken viel me ineens op dat de bougie sleutel te groot was... vandaar dat ik moeite had met ze vast draaien.... andere bougie sleutel gepakt... hetzelfde, ook met pijpsleutel die ik altijd bij heb bij flicka ook het zelfde.... mn oude reserve bougies erbij gepakt en ja het zijn dus niet dezelfde... blijkbaar zijn er verkeerde bougies in gegaan een keer... nu weet ik niet meer wanneer.... dus geen flauw idee hoe het gekomen is... maarja met deze bougies startte ze gelijk.... dus euvel opgelost hoop ik...

Schrijver beinhart

Agendabeheer 
#2 | Geplaatst: 11 april 2020 18:12 
ja flicka is gewoon een ''old skool'' bike,
die wil geen moderne zooi in haar hihi...

groetjes werner (vandaag motorschuur opgeruimd)
prettig gestoord (niet voor iedereen even prettig)
mail; beinhart@home.nl

Schrijver JiMi

Forum Lid 
#3 | Geplaatst: 11 april 2020 22:56 
Goed gevonden Chantal! Hopelijk was dit de oorzaak.
Honda CX500z 1978 candy sapphire blue|Donateur 2024
Rickman Polaris kuip|1:21|Ignitech ontsteking|v.v. nieuw 0 km blok in 2012|Mijn voorsteltopic|Mijn restauratieproject

Schrijver Jaime Pescador
Forum Lid 
#4 | Geplaatst: 12 april 2020 09:31 
Hallo Chantal,
Geweldig dat Flicka het weer goed. Wel een raar verhaal vind ik. Had je er met een auto-bougiesleutel bougies met sleutelwijdte 21 mm ingezet ( NGK code B )? Die zijn meestal voor auto's of heel oude motoren. Voor "moderne" motoren zijn 18, 16, of 14 mm sleutelwijdte bougies, met respectievelijk D, C of E NGK code, de gebruikelijke maten. Voor onze CX-en is het natuurlijk 18mm met code D.
Gelukkig geen problemen veroorzaakt door verkeerde warmtegraad, draadlengte e.d. hoop ik.
Nu, veel succes bij het starten voortaan.
Groeten,
Jaap

Schrijver coenox

Voorzitter 
#5 | Geplaatst: 12 april 2020 18:21 
Goed bezig Chantal, fijn dat ze het weer goed doet!
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work - Thomas Edison

Schrijver Hansv

Forum Lid 
#6 | Geplaatst: 12 april 2020 22:53 
Fijn om te horen. Je hebt er de laatste tijd aardig mee zitten zoeken, proberen, etc.
Maar nu doet ze het weer. Tijd om kilometers te maken.... maar dat mag niet .....

Harmony,
Hans.
( die soms de kriebels krijgt van het binnenblijven en niet rijden )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken

Schrijver MAST

Moderator 
#7 | Geplaatst: 13 april 2020 12:28 | Aangepast door: MAST 
Mooi dat je motor het weer doet. Mijn cx wilde na de winterstop ook niet aanslaan. Iridium bougies eruit en 'normale' bougies erin en toen sloeg hij gelijk aan.
Hansv:
Tijd om kilometers te maken.... maar dat mag niet .....

Hansv:
die soms de kriebels krijgt van het binnenblijven en niet rijden

Als je in je eentje een stukje gaat rijden kan dat best. Alleen oppassen dat je niet onderuit gaat. (Maar dat moet je altijd al doen)
Life is like riding a motorcycle. To keep your balance you must keep moving. (vrij bewerkt naar Albert Einstein)
Hondacx500.nl

Schrijver brinkcx

Forum Lid 
#8 | Geplaatst: 13 april 2020 17:35 
Nou Hans,

ik heb net na een dagje sleutelen een rondje gereden - alles moet toch getest worden nietwaar - dat beviel uitstekend. Geen bordjes verboden voor motoren gezien, geen echte herrie gemaakt.

Kortom, ga ook lekker op de motor een frissen neus halen !

plezier, Frans

(beetje off topic, sorry Chantal)
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰

Techniek hondacx500.nl Forum / Techniek /
 flicka doet het weer goed

Reactie Klik hier om naar het gequote bericht te gaan

 

 ?
Alleen geregistreerde bezoekers kunnen hier een bericht plaatsen. Je kunt inloggen of je hier registreren.

 

Nu online: Gasten - 2
Members - 0
Meeste gebruikers ooit online: 374 [7 mei 2020 19:37]
Gasten - 374 / Members - 0
 
hondacx500.nl Forum Dit forum is gebaseerd op PHP Forum Software miniBB ®
↑ Naar boven