Een moderne universele zoals bv SH775 kan prima werken, beter zelfs. Kost wel wat, de goedkope versies (vaak FA020 imitaties en zo) van het internet beter vermijden, kwaliteit te onzeker.
Als je een bekend goede "oude" hebt kan dat natuurlijk ook prima. De regelaar van een CX met Ti ontsteking is overigens iets zwaarder dan die van de CDI versies, gewoon omdat de stator wat meer vermogen kan leveren. Let op bekabeling en connectors, die geven wel vaker narigheid rond de regelaar, die dingen zelf zelden. En 't lijkt me ook wel een erg warm plaatsje, da's waar.
Plezier, Frans
Naschrift volgende dag : Oorzaak al gevonden terwijl ik nog zat te schrijven zie ik, mooi, da's dan ook weer opgelost
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰