Hallo Sjors,
welkom hier en het zal toch wel een keer mooi weer worden zonder lockdown dus eens zien wat we ervan kunnen zeggen.
Bij trillen op de snelheid waarmee wiel draait :
- De remklauw zelf: ook de pennen waarop die gemonteerd zit schoon gemaakt gesmeerd?
- De schijf : - goed schoonmaken, er kan een vette plek op zitten die je niet ziet. Ook blokken dan even opschuren.
- controleren op slingering (krom of verkeerd gemonteerd)
- probeer andere schijf als je er eentje kan lenen of "vinden" Bouten gelijkmatig met voorgeschreven koppel aanzetten
- Wiel en band: gecontroleerd op slingering, onrond en balans ?
Bij versleten of klemmende voorvork zal je dat vooral merken bij kleine hobbels of putjes in de weg, de vork veert dan niet in. Dat geeft geen constante trilling als je rustig remt op een goed effen wegdek. Als je de motor niet kent is het meestal toch wel een goed idee om de vorkpoten er eens uit te trekken en minstens de olie te verversen - als die er nog in zit
Weet je gelijk of ze goed kunnen inveren. Onderhoud voorvork wordt nogal vaak verwaarloosd.
Plezier, Frans
CX500 Z 1978, zo'n rooie, nu weer met originele voorvork en zonder kuip nog wel B wielen
VT500 E 1983 , leuk maar kenteken door RDW op 20 kW, goed voor A2, liefhebbers?
o ja, donateur ca.2007-2024 💰