Lijkt toch echt de koppakking. Koelvloeistof komt uit een klein gaatje onder de waterpomp (tussen beide cilinders aan de achterzijde) als de mechanical seal lekt.
Inderdaad kan -als reeds opgemerkt- vervangen van de koelvloeistof soms de lekkage daarvan verhelpen.
Het gaatje waar jij op de foto op doelt is het wateraflaat gaatje om te voorkomen dat er bij regen water blijft staan rondom de bougie. Dat moet dus altijd open zijn.
Olie verversen bij een net aangeschafte motor is altijd aan te bevelen, net als vervanging van het oliefilter.
De bovenkant van de voorvork moet gelijk staan met de bovenste kroonplaat. Gewoon de schroeven van beide kroonplaten losdraaien, vorkpoten naar beneden duwen en de schroeven weer vastdraaien. Daar komt geen momentsleutel aan te pas.
Heb geen ervaring met de centrale schokdemper voor achter. Maar op de foto lijkt het alsof het frame en de achtervork kwistig met de kwast en zwarte lak is behandeld. Als dat is geweest om roest te camoufleren dan zal de schokdemper ongetwijfeld ook zijn aangetast, net als de framebevestiging waar hij in is gemonteerd. Als dat het geval is dan helpt vaak alleen vervangen, maar deze schokdemper is moeilijk te vinden en zijn vaak lek.
Dus niet er zo maar lucht in blazen, maar eerst de conditie (op dichtheid) + ophanging checken.
This posting has been generated with 100% recycled electrons.