Welkom,
Niet iedereen hier op dit forum is een echte hard-core fan van het ombouwen van een CX tot cafe-racer of brat-bike of hoe het ook maar mag heten.
Wat ik in de loop der jaren heb gehoord en gelezen is dat veel ombouwers die foeilelijke luchtfilterbox gaan vervangen door veel mooiere en snel ogende kluchtfilters. Ook die stomme lange uitlaten, en die wazige balanspot worden zonder pardon opzij gelegd. Want, zo is de algemene redenering, het staat voor geen meter.
Misschien wel niet.
Echter, de ontwerpers bij Honda waren er kennelijk van overtuigd dat het nodig was. En wat blijkt? Met losse luchtfilters, en aangepaste uitlaten loopt het blok niet zo mooi als dat het zou moeten. Er zijn, meen ik, handleidingen en aanwijzigen wat je moet wijzigen aan de carburateurs en zo om het weer op orde te krijgen, maar waar, wat en hoe? Ik weet het echt niet.
De dingen waar je bij het blok op moet letten zijn (effe uit het hoofd ) :
a- waterpomp seal
b- nokkenas ketting spanners
c- de stator
Mits voorzien van een brug is het goed te doen, zonder motorbrug is het allemaal wat lastiger.
Wat betreft het blok - Succes ermee
Wat betreft de ombouw - toch jammer
Harmony,
Hans.
( ziet liever een originele CX )
Als ik er niet aan begin, weet ik ook niet of ik het af kan maken