Hallo allen,
Sinds het begin van dit jaar trotse eigenaar van een Honda CX500C.
Al kilometers plezier mee beleefd tot vorige zaterdag. Bij het willen starten plots alle lichtjes uit. Ik zat zo'n 60km van huis dus de motor in gang gelopen en ermee tot thuis gebold.
Waarnemingen:
- Bij het inschakelen van het contactslot gebeurt er in feite niets. Geen neutral / olie lampje / lichten / ... Enkel het parkeerlicht krijg ik werkend.
- Bleek dat de zekering van neutral/oil was gesprongen. Deze vervangen maar zonder resultaat.
- Batterij een nachtje laten opladen en er terug aangehangen. Geeft netjes 13V.
- Om de batterij volledig uit te sluiten ook de batterij van de auto er eens aangehangen. meer Ammpère dus hiermee sprong ook de neutral/oil zekering. (Enkel het olie lampje brandde toen even, het neutrale lampje heb ik toen niet zien branden). Met de autobatterij kwam er wel weer beweging in de startmotor. Maar helaas te weinig kracht om hem te starten.
- Ik ben geen expert in elektriciteit. Na wat opzoekingen een 'gloeizekering' (12V40W lampjes op de kappote zekering aangesloten) om storingen te kunnen opzoeken. Via het schema toch wat wijzer geworden wat er op dit circuit was aangesloten, de neutral switch / oliedruk / olie temp eens uitgetrokken. Maar zonder resultaat.. Het lampje blijft zachtjes branden.
Zaken die ook gebeurd zijn.
- killswitch staat goed
- hoofdzekering is ook OK.
- WD40 in het contactslot gespoten.
Heeft er iemand een gouden tip hoe ik 'm terug op de baan krijg ? Welke zaken ik nog eens extra moet nameten ? Iets waar ik heb overgekeken ?